Αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή, δωρεάν επιβιβάσεις κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας και χρέη υπουργείων και δημοσίων φορέων προς τις συγκοινωνιακές εταιρείες φαίνεται ότι φέρνουν τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στα άκρα, με τη βιωσιμότητά τους να τίθεται εν αμφιβόλω σύμφωνα με την Καθημερινή.
Η κατάργηση του σώματος εθελοντών – ελεγκτών, η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» που καθιέρωσε μια νοοτροπία ασυδοσίας απέναντι στις συγκοινωνιακές υπηρεσίες έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής.
Παράλληλα, τα συστηματικά φαινόμενα επιθέσεων κατά εξοπλισμού των μέσων και των ελεγκτών έχουν καταστήσει τους ελέγχους εισιτηρίων σπάνια εικόνα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες συνοδεύονται από την αδράνεια του υπουργείου Υποδομών, οι επιβάτες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τα ακυρωτικά μηχανήματα. Αποτέλεσμα είναι τα οικονομικά των εταιρειών να επιδεινώνονται συνεχώς, φαινόμενο το οποίο σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους δεν αποδίδεται σε μείωση της κινητικότητας αλλά αποκλειστικά στην έξαρση της λαθρεπιβίβασης.
Ακόμα και η ναυαρχίδα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες – μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) που είχαν παραδοσιακά πιο τακτοποιημένα οικονομικά φαίνεται ότι βυθίζεται στα ελλείμματα.
Ενδεικτικό είναι ότι τα απολογιστικά στοιχεία των ΣΤΑΣΥ για το 2015 κάνουν λόγο για ζημίες μετά φόρων ύψους 78,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2014. Οι λειτουργικές ζημίες άγγιξαν τα 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,75 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 103,8 εκατ. ευρώ από 129,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.