Παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις – Τα μέτρα που εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης

εκπτώσεις

Για την πρόθεση της κυβέρνησης να ξεκαθαρίσει, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού, ενημέρωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, τους εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στη οποία συμμετείχε εκτός απο τον υπουργό και ο γενικός γραμματέας Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και από την πλευρά των σούπερ μάρκετ ο πρόεδρος του ΔΣ της ένωσης Αριστοτέλης Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), ο γενικός γραμματέας, Κώστας Μαυροειδής (ΓΑΛΑΞΙΑΣ) και ο γενικός διευθυντής, Απόστολος Πεταλάς, συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα:

– Η εφαρμογή του «Καλαθιού των Χριστουγέννων» ενόψει της εορταστικής περιόδου

– Η εξέλιξη της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και ο ενδεχόμενος εμπλουτισμός της με περισσότερα προϊόντα  με την ένδειξη -5%.

– Ο σχεδιασμός της μεταρρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματκών προωθητικών ενεργειών.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μετά το τέλος της συνάντησης τόνισε: «Είχαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ. Αδιαμφισβήτητος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αγοραστικη δυνατότητα όλων των καταναλωτών, ιδίως των πιο ευάλωτων, εντός των συνθηκών που δημιουργεί η εισαγόμενη ακρίβεια. Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού».

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ένα από τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και είναι πολύ πιο πιθανό να εφαρμοστεί είναι αυτό που ισχύει για τις εκπτώσεις και στην υπόλοιπη αγορά. Δηλαδή, η προσφορά που θα κάνει το σούπερ μάρκετ στα προϊόντα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Ένα ακόμα πιθανό μέτρο είναι να μπει πλαφόν στο ποσοστό της έκπτωσης στα επίπεδα του 10%-15%, ώστε να μειωθεί η απόκλιση μεταξύ της πραγματικής και της πλασματικής τιμής. Το μέτρο αυτό, αν και εφόσον ισχύσει, θα εφαρμοστεί σε μια σειρά προϊόντων όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, χαρτικά, αναψυκτικά, άλευρα και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Σε ότι αφορά στις προσφορές 1+1, σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει μια αγορανομική διάταξη που θα ελέγχει ποια προϊόντα μπορούν να πωληθούν στο πλαίσιο προσφοράς του είδους. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, υπάρχουν προϊόντα όπως για παράδειγμα τα αφρόλουτρα, τα οποία πωλούνται τα δύο στα 7,5 ευρώ, ενώ το ένα μεμονωμένο πωλείται στα 3,25 ευρώ. Έτσι θα ελέγχεται αν η τιμή αυτή, η χαμηλότερη τιμή, υπάρχει το προηγούμενο διάστημα στο ράφι, αλλιώς τα σούπερ μάρκετ δεν θα μπορούν να προχωρούν σε προσφορές 1+1.

 

Exit mobile version