Quantcast
Παπαδεράκης: Σύσταση στις τράπεζες να μην καθυστερούν τα δικαιολογητικά δανειοληπτών - enikonomia.gr
share

Παπαδεράκης: Σύσταση στις τράπεζες να μην καθυστερούν τα δικαιολογητικά δανειοληπτών

δημοσιεύτηκε:

Σύσταση στις τράπεζες να χορηγούν χωρίς καθυστερήσεις και ατελώς τα δικαιολογητικά στους δανειολήπτες, που θέλουν να υπαχθούν στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη, έχει απευθύνει ο Γενικός Γραμματέας Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, όπως δήλωσε ο ίδιος στη σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή.

Ο κ. Παπαδεράκης είπε ότι η Γενική Γραμματεία του έχει αποστείλει 40 κλήσεις τον τελευταίο μήνα σε τράπεζες, μετά από καταγγελίες δανειοληπτών για καθυστερήσεις από μέρους τους να χορηγήσουν βεβαιώσεις οφειλών και αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων, ενώ έχει επιβάλει και πρόστιμα 31.000 ευρώ για το ίδιο θέμα.

Η επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας των «Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών», είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί, επίσης τη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή και, όπως είπε ο κ. Παπαδεράκης, «σύντομα θα επεξεργαστούμε προτάσεις στην κατεύθυνση μείωσης της όχλησης και της επιβάρυνσης που προκαλείται στο δανειολήπτη».
«Ειδικά για τις αναλυτικές βεβαιώσεις οφειλών, έχω επιστήσει την προσοχή στις διατάξεις του νόμου, που ορίζουν ότι τα δικαιολογητικά αυτά οι τράπεζες υποχρεούνται να τα χορηγούν ανέξοδα και εντός προθεσμίας 10 εργάσιμων ημερών. Για παραβάσεις της συγκεκριμένης διάταξης, οι υπηρεσίες μας έχουν προχωρήσει στην επιβολή διοικητικών προστίμων συνολικού ύψους 31.000 ευρώ, ενώ οι καταγγελίες που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα εξετάζονται κατά προτεραιότητα», τόνισε ο γενικός γραμματέας.

Διαχείριση Ιδιωτικού Χρέους

Ο κ. Παπαδεράκης ανέφερε ότι θα συσταθεί το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την ενημέρωση και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές-δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών και το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων.

Θα δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο ενημέρωσης που θα καλύπτει τις ανάγκες όλης της επικράτειας και θα αποτελείται από 30 κέντρα που θα λειτουργούν ως περιφερειακές υπηρεσίες της κεντρικής υπηρεσίας.

Τα Κέντρα αυτά θα συνεισφέρουν, επίσης και στην πρόληψη του υπερδανεισμού, καθώς θα προσφέρουν συμβουλές και στους μελλοντικούς δανειολήπτες σχετικά με το τι θα πρέπει ενδεχομένως να προσέξουν κατά τη σύναψη της σύμβασης και πώς μέσω καλύτερου ελέγχου του οικογενειακού και οικονομικού προϋπολογισμού τους να μην οδηγηθούν στην υπερχρέωση.

«Μέσω της δομής αυτής, θα υλοποιείται η εκάστοτε σχεδιαζόμενη πολιτική για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού αποτελεσματικής διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους» είπε ο κ. Παπαδεράκης.

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.