Δυσοίωνο βλέπουν το μέλλον οι Έλληνες, όπως αποτυπώνεται σε έρευνα της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη που πραγματοποιείται σε 63 χώρες.
Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen στην Ελλάδα ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανέρχεται στις 60 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση 8 μονάδων, επηρεαζόμενος κυρίως από τις πιο θετικές εκτιμήσεις για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017.
Παρόλα αυτά, το 83% των ερωτωμένων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Σημειώνεται ότι είναι το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια – 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%). Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες από το 2013.
Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%). Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για ρουχισμό (63%).