«Παγίδες» στην επιλογή του τρόπου καταβολής της επιδότησης καυσίμου – Πότε θα δουν οι δικαιούχοι την ενίσχυση στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς

«Βροχή» οι αιτήσεις για τηνεπιδότηση καυσίμων: Η διαδικασία μέσω του vouchers.gov.gr/ συνεχίζεται με τους δικαιούχους να υποβάλλουν το αίτημά τους ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο ΑΦΜ για το Fuel Pass. Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται σχεδόν άμεσα, όμως απαιτείται προσοχή κατά την επιλογή του τρόπου πληρωμής. Για να μπει η επιδότηση σε «ψηφιακό πορτοφόλι» επιβάλλεται το κινητό να υποστηρίζει συγκεκριμένη εφαρμογή! «Δεύτερη ευκαιρία» θα έχουν όσοι χάσουν τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Η πίστωση της ενίσχυσης, είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό, γίνεται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έγκρισης της αίτησης του δικαιούχου.

Όσοι δεν πρόλαβαν να κάνουν αίτηση την ημερομηνία που είχε προκαθοριστεί για το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους, θα έχουν μια «δεύτερη ευκαιρία» να διεκδικήσουν την επιδότηση καυσίμου μετά την Πρωτομαγιά, οπότε και η υποβολή των αιτήσεων θα μπορεί να γίνει ανεξάρτητα από τον ΑΦΜ. Για πρόσβαση και αίτηση στην πλατφόρμα πατήστε εδώ https://vouchers.gov.gr/

Τι πρέπει να προσέξουν όσοι επιλέγουν «άυλη ψηφιακή κάρτα»

Η διαδικασία πάντως προχωρά με αρκετά «αγκάθια», αλλά και συγκεκριμένες … τεχνολογικές απαιτήσεις: Είναι χαρακτηριστικό πως οι δικαιούχοι της επιδότησης καυσίμου έχουν την δυνατότητα να εισπράξουν το ποσό που τους αναλογεί με την άυλη ψηφιακή κάρτα που όμως για να χρησιμοποιηθεί απαιτείται κατάλληλο smartphone. Με αυτή την επιλογή οι δικαιούχοι λαμβάνουν έξτρα επιδότηση 5 ευρώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ, όμως: Εάν κάποιος επιλέξει την «ψηφιακή οδό» για την εξόφλησή του υπάρχει ο κίνδυνος το κινητό να μην «σηκώνει» την εφαρμογή NFC που απαιτεί η άυλη ψηφιακή κάρτα.

NFC (Νear Field Communication) ονομάζεται η τεχνολογία που εφαρμόζεται κυρίως πάνω στα smartphone κι επιτρέπει στο κινητό να έχει ασύρματη επικοινωνία με άλλες συσκευές ή εξαρτήματα σε πολύ μικρή απόσταση. Με άλλα λόγια είναι μια τεχνολογία που εξυπηρετεί την διενέργεια «ανέπαφων» συναλλαγών.

Από την άλλη πλευρά, η άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (μέσω του smartphone στο οποίο θα εγκατασταθεί) σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, μέσω των POS, όπως οποιαδήποτε κάρτα.

Η χρήση της άυλης κάρτας Fuel Pass είναι πανομοιότυπη με οποιαδήποτε άλλη κάρτα χρησιμοποιείται μέσω POS.

Βήμα-βήμα ο έλεγχος για το αν «σηκώνει» το κινητό την ψηφιακή κάρτα

Έτσι, καλό θα ήταν κάθε δικαιούχος της επιδότησης καυσίμων πριν επιλέξει τον τρόπο πίστωσης της ενίσχυσης, πρώτα να ελέγξει αν το κινητό του τηλέφωνο υποστηρίζει ανέπαφες πληρωμές
Για να καταστούν εφικτές οι ανέπαφες συναλλαγές το τηλέφωνο θα πρέπει να είναι συμβατό με επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC).

Πώς μπορεί όμως να ελέγξει ο κάτοχος του τηλεφώνου και δικαιούχος της επιδότησης, αν είναι συμβατός με την τεχνολογία NFC

  • Ανοίξτε τις Ρυθμίσεις Ρυθμίσεις.
  • Στη γραμμή Ρυθμίσεις αναζήτησης, πληκτρολογήστε NFC.
  • Πατήστε και ενεργοποιήστε το NFC.
  • Αν δεν μπορείτε να βρείτε το NFC, το τηλέφωνό σας δεν μπορεί να πραγματοποιεί ανεπαφικές πληρωμές.
  • Σε αυτή αυτή την περίπτωση ο δικαιούχος είναι αναγκασμένος να δηλώσει το iban του και εντός δύο ημερών να πιστωθούν στον λογαριασμό του τα χρήματα.

Η διαδικασία έκδοσης της κάρτας Fuel Pass

Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι δικαιούχοι αιτούνται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης.

Η είσοδος του δικαιούχου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω gov.gr πραγματοποιείται με τους κωδικούς taxisnet.

Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα που εκδίδει την ψηφιακή κάρτα και εμβάζει αμελλητί το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.

Ακολούθως, η τράπεζα ενημερώνει τον δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας: α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.

Διαδικασία πίστωσης σε τραπεζικό λογαριασμό

  1. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των αιτήσεων, οι δικαιούχοι μπορούν να ζητούν την πίστωση του επιδόματος σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
  2. Ο δικαιούχος μπαίνει στην πλατφόρμα με τους κωδικούς taxisnet, συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του (email, κινητό τηλέφωνο) ενώ συμπληρώνει και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτόν.

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εν συνεχεία εμβάζει, στο πιστωτικό ίδρυμα το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.


Exit mobile version