Ολοκληρώνεται σήμερα η παραχώρηση των14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Ελληνικό Δημόσιο στην κοινοπραξία FRAPORT-
SLENTEL, η οποία κατέβαλε το εφάπαξ τίμημα των 1,234 δισ. ευρώ.
Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των
αεροδρομίων για 40 χρόνια μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Fraport Greece υπέγραψαν οι
υπουργοί, Οικονομικών, Ευκλειδης Τσακαλώτος, Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος
Σπίρτζης και Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνος Καμμένος, ενώ εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ
υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Αντώνης Λεούσης.
Η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του
διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει επιπλέον
€22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με
τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά
έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Συνολικά, αναφέρει ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, το
ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της
παραχώρησης. Εκτός του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού)
τιμήματος, το ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και
άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.
Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση,
λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε
αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του
Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των
τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο
αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο
παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.
Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι
να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να
συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως
αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί
αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές
και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές
στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της
παραχώρησης.