Οι καταναλωτές ψωνίζουν με κουπόνια

Στις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ εστιάζει ο Έλληνας καταναλωτής προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα, αξιοποιώντας τις πρακτικές έξυπνων αγορών. Πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)-  που αξιοποίησε δείγμα 2.000 καταναλωτών και μόλις είδε το φως της δημοσιότητας – διαπιστώνει ότι το 90% των καταναλωτών εκμεταλλεύεται τις προσφορές και εκπτώσεις σουπερμάρκετ και προμηθευτών προϊόντων για εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ το 70% των καταναλωτών εκτιμούν ότι εξοικονομούν χρήματα μέσω έξυπνων αγορών, αξιοποιώντας τις προσφορές τουλάχιστον κατά 5% στις αγορές τους. 

Σχήμα 1: Εκτίμηση εξοικονόμηση καταναλωτών από εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες

 

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 90.3% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 69.3% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 40.9% τουλάχιστον 10%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 11.7%. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων. Στην έρευνα εκείνη προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει, εξοικονομεί περίπου 15.4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων με 34%, στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις με 22%, στα ζυμαρικά με 22%, στις σερβιέτες κατά 21%. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 4%. Σημειώνεται ότι η συνολική αξία αυτών των ενεργειών για το σύνολο του 2014 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 680 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε πάνω από 160 ευρώ όφελος ετησίως ανά νοικοκυριό.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών (σχήμα 2) στο πλαίσιο των «έξυπνων» αγορών τους λόγω της οικονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σουπερμάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα. Το 78% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν. Σε κάθε περίπτωση η τάση είναι αυξητική, καθώς το 76% των καταναλωτών δήλωσαν ότι το 2014 αγόρασαν περισσότερες προσφορές σε σχέση με το 2013.

Σχήμα 2: Αντιλήψεις καταναλωτών σε σχέση με τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες στα σουπερμάρκετ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version