Νέο «λίφτινγκ» στο Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής- Όλα όσα αναφέρει η απόφαση της ΑΑΔΕ

ψηφιακό δελτίο αποστολής

Ανακοίνωση για τη νέα διαδικασίας έκδοσης αποστολής ψηφιακών δελτίων αποστολής  εξέδωσαν από κοινού  η ΑΑΔΕ  με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Όπως επισημαίνεται, το  υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η ΑΑΔΕ προχωρούν σε βελτιώσεις και απλοποιήσεις της διαδικασίας διαβίβασης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης , ως αποτέλεσμα του συνεχούς διαλόγου και της συνεργασίας με την επιχειρηματική κοινότητα.

Ειδικότερα, με σειρά αποφάσεων του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή:

1. Για την πρώτη περίοδο εφαρμογής (1/4/2025 και έπειτα), επαναπροσδιορίζονται οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των Επιχειρήσεων που υποχρεούνται στην έκδοση ψηφιακών παραστατικών διακίνησης αγαθών. Για τις επιχειρήσεις αυτές προβλέπεται προαιρετική διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, έως και τις 31/3/2025 και υποχρεωτική διαβίβαση από 1/4/2025 και έπειτα.

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη περίοδο εφαρμογής εντάσσονται οι συναλλαγές των επιχειρήσεων

 

2. Εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης και διαβίβασης ψηφιακού δελτίου αποστολής συγκεκριμένες περιπτώσεις διακίνησης, σε αντιστοιχία με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΟΛ. 1003/2014). Συγκεκριμένα, εξαιρούνται:

(α) αυτούσιων λατομικών προϊόντων (άμμου, σκύρου κ.λπ.) από κατασκευαστικές οντότητες, τα οποία παράγονται από τις ίδιες για τα έργα που εκτελούνται από αυτές,

(β) μεταλλεύματος, από εργοτάξιο σε εργοτάξιο και από εργοτάξιο σε χώρους αποθήκευσης, επεξεργασίας και εκφόρτωσης, κατά περίπτωση, που ενεργούνται από μεταλλευτικές οντότητες και

(γ) πέτρας, χαλικιού, αργιλοπετρώματος και αργιλοχώματος, από οντότητες παραγωγής αδρανών υλικών, ασβέστη και τσιμέντου, από τους χώρους περισυλλογής ή εξόρυξης στους χώρους επεξεργασίας,

3. Τροποποιείται η προθεσμία διαβίβασης των δελτίων ποσοτικής παραλαβής για τον λήπτη αποθεμάτων από την αλλοδαπή, καθώς και κατόπιν διαπίστωσης αποκλίσεων (πλεονάσματα – ελλείμματα) η οποία πλέον αρχίζει από τον χρόνο παραλαβής και όχι από τον χρόνο έναρξης της διακίνησης.

4. Επικαιροποιούνται και εμπλουτίζονται τα πεδία του μορφότυπου της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αποθεμάτων.

5. Προβλέπεται δυνατότητα ακύρωσης παραστατικών πριν την έναρξη της διακίνησης

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση εδώ

Exit mobile version