Επτά νέες τεχνολογικές τάσεις θα επικρατήσουν στην βιομηχανία της
εστίασης το 2021 λόγω της πανδημίας, σύμφωνα με τον όμιλο EHL Insights.
Αναλυτικά:
1. Ηλεκτρονικά συστήματα παραγγελίας και εφαρμογές delivery
Οι διαδικτυακές παραγγελίες φαγητού και η ανέπαφη παράδοση στο σπίτι αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τη διάσωση των
εστιατορίων που απειλούνται με λουκέτο λόγω των αυστηρών υγειονομικών κανονισμών αλλά και των περιορισμών που επιβάλλονται λόγω της πανδημίας.
Επίσης επισημαίνεται πως οι υπηρεσίες αυτές ήρθαν για να μείνουν στην βιομηχανία της εστίασης καθώς οι καταναλωτές
συνηθίζουν να παραγγέλνουν το φαγητό όποτε, όπως και όπου επιθυμούν. Εφαρμογές delivery όπως UberEats, Foodpanda ή Door Dash
θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντική λύση για τους επιχειρηματίες που δεν είναι
σε θέση να προσφέρουν υπηρεσίες παραγγελίας και παράδοσης στους καταναλωτές. Πάντως πολλοί καταναλωτές αναφέρουν
ότι προτιμούν την απευθείας παραγγελία φαγητού από εστιατόρια και προσθέτουν ότι
περιμένουν να δουν εστιατόρια που θα ακολουθήσουν το παράδειγμα μεγαλύτερων
αλυσίδων γρήγορου φαγητού και θα επενδύσουν
στην ανάπτυξη των δικών τους ολοκληρωμένων διαδικτυακών πλατφορμών και
εφαρμογών.
2.Οι ανέπαφες
πληρωμές
Εάν
τα εστιατόρια δεν θέλουν να μείνουν πίσω,
τότε θα πρέπει το 2021 να
επενδύσουν σε μια στρατηγική για κινητές και ψηφιακές
πληρωμές. Και αυτό διότι η τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών γίνεται mainstream και αφορά την παραγγελία
στο διαδίκτυο, αλλά και την πληρωμή με smartphone, smartwatch ή smartcard μέσω
μιας εφαρμογής ή μιας συσκευής χωρίς επαφή.
3. Ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων για τραπέζι
Παρελθόν θα αποτελέσουν οι τηλεφωνικές κρατήσεις για τραπέζι καθώς πάροχοι όπως το Eat App, το Tablein ή το OpenTable θα δίνουν τη
δυνατότητα στους πελάτες να βλέπουν τα κενά τραπέζια και να κάνουν την κράτησή
τους εν κινήσει. Με τη σειρά τους, τα εστιατόρια αφού θα χρησιμοποιούν τα συστήματα κράτησης με δυνατότητα τεχνολογίας
θα μπορούν να διαχειρίζονται μεταξύ άλλων τα καθίσματα, τις λίστες αναμονής αλλά και τις
προτιμήσεις φαγητού. Επίσης το
OpenTable (πρωτοβουλία της Experiences) δίνει τη δυνατότητα στα εστιατόρια να προτείνουν μοναδικές γαστρονομικές
εκδηλώσεις και γεύματα στους πελάτες τους πέρα από τις τυπικές κρατήσεις για τραπέζια.
4. Ψηφιακός ”Πίνακας” για μενού
κουζίνας
Το
Kitchen Display Systems (KDS) είναι μια ψηφιακή πλακέτα μενού για το προσωπικό
της κουζίνας που βοηθά τα εστιατόρια να
εξορθολογίσουν τις λειτουργίες τους.Το KDS είναι άμεσα συνδεδεμένο με το
σύστημα σημείου πώλησης (POS) του εστιατορίου καθώς η οθόνη
εμφανίζει αυτόματα παραγγελίες πελατών κατά προτεραιότητα. Επίσης μέσω του KDS μπορεί
κανείς να παρακολουθήσει τον χρόνο παράδοσης
φαγητού και του αποθέματος ενώ γίνεται και αναφορά όταν κάποιο προϊόν δεν είναι
διαθέσιμο.
5.Αυτοματοποιημένο
λογισμικό διαχείρισης αποθεμάτων
Αυτό
σημαίνει ότι με αυτό το λογισμικό παρακολουθούνται τα αποθέματα τροφίμων και ποτών και ότι προβλέπονται
οι σχετικές ποσότητες που χρειάζονται. Επίσης
πολύ σημαντικό είναι ότι η εφαρμογή
τέτοιου είδους λογισμικού μπορεί να
μειώσει τη σπατάλη τροφίμων.
6.Οι κωδικοί QR
Οι κωδικοί αυτοί χρησιμοποιούνται σε εστιατόρια σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σημειώνεται ότι η αυτόματη σάρωση κωδικών με κάμερες smartphone
σε αφίσες, τραπέζια, σουβέρ, πόρτες ή ιστότοπους δίνει τη δυνατότητα στους
πελάτες να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μενού, να παραγγέλλουν και να πληρώνουν χωρίς
να έρχονται σε επαφή με το προσωπικό και να παραμένουν ασφαλείς τόσο οι
επισκέπτες όσο και οι εργαζόμενοι από
την πανδημία.
7. Τεχνολογία
καθαρισμού αέρα
Στην αναβάθμιση των συστημάτων απολύμανσης μέσω διαφόρων τεχνολογιών
καθαρισμού του αέρα θα επικεντρωθεί η βιομηχανία εστίασης προκειμένου να
νιώθουν ανασφαλείς οι επισκέπτες εν μέσω πανδημίας .
Τεχνολογίες που είναι αβλαβείς για τους πολίτες είναι
μεταξύ άλλων ο διπολικός ιονισμός που καθαρίζει τον αέρα αλλά και τις
επιφάνειες σε εσωτερικούς χώρους αλλά
και τα συστήματα που κάνουν χρήση του υπεριώδους φωτός.
Με πληροφορίες από EHL Insights