ΜyDATA: Τι αλλάζει από σήμερα στην πλατφόρμα για τις επιχειρήσεις

mydata

Mια νέα αλλαγή γίνεται από σήμερα στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ “myDATA” για τις επιχειρήσεις.  Πρόκειται για τη νέα έκδοση που αφορά στον χαρακτηρισμό των εξόδων μια επιχείρησης. Όπως έχει αναφέρει η ΑΑΔΕ  σε ανακοίνωσή της, η έκδοση v1.0.7 για την προσαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών της πλατφόρμας στις σχετικές επικαιροποιήσεις της Α.1138/2020 τίθεται σε λειτουργία την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου.  Επιπλέον, παρέχονται περαιτέρω δυνατότητες στη διαδικασία χαρακτηρισμού των εξόδων, σε συνέχεια της αναβάθμισης που έγινε στις 5/7/2023 με την έκδοση v1.0.6., με σκοπό τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων.

Η νέα έκδοση

Με τη νέα έκδοση, η διαδικασία για τα έξοδα γίνεται ακόμα πιο απλή και ταχύτερη, διευκολύνοντας τα λογιστήρια των επιχειρήσεων και τους λογιστές – φοροτεχνικούς, εξοικονομώντας χρόνο και μειώνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος διαχείρισης. Αναλυτικά:

• Κλήση της μεθόδου χαρακτηρισμού εξόδων από το λήπτη χωρίς περιορισμούς/ εξάρτηση από το πλήθος γραμμών του παραστατικού του εκδότη.

• Δυνατότητα χαρακτηρισμού εξόδων για Λοιπούς φόρους, Χαρτόσημα και Τέλη.

• Δυνατότητα εξοδοποίησης μέρους του ΦΠΑ με κατηγορία 2.5 – Γενικά έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ.

• Στην περίπτωση γραμμών του παραστατικού όπου ο εκδότης έχει δηλώσει εξαίρεση άρθρου 39α ο λήπτης να μπορεί να χαρακτηρίσει με ΦΠΑ.

Οι νέες λειτουργίες

Με τη νέα έκδοση v1.0.7 και την ενσωμάτωση των αποφάσεων Α.1188/2022 και Α.1023/2023 επιτυγχάνεται περαιτέρω απλοποίηση της διαδικασίας διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA δεδομένου ότι δίνονται προς χρήση οι παρακάτω νέες λειτουργίες:

• Προσθήκη κωδικοποιημένου κείμενου, επιπλέον του ΜΑΡΚ, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα προγράμματα διαχείρισης των επιχειρήσεων για τη δημιουργία QR code για την επισκόπηση της σύνοψης του παραστατικού σε ψηφιακή υπηρεσία της πλατφόρμας myDATA

• Ειδικές επισημάνσεις παραστατικών για τις σύνθετες συναλλαγές ημεδαπής αλλοδαπής (π.χ. πώληση ή αγορά προς ή από χώρα ΕΕ και παράδοση ή παραλαβή από Τρίτη Χώρα), τα έσοδα λιανικής ξενοδοχείων, την αγορά αγροτικών αγαθών με τίτλο κτήσης και τα παραστατικά λιανικής ΦΗΜ που διαβιβάζονται στο ESEND προς χαρακτηρισμό.

• Ειδική επισήμανση, ανά παραστατικό, των ΑΦΜ λοιπών συσχετιζόμενων οντοτήτων για την αναφορά των διακριτών ρόλων υπό τους οποίους συμμετέχουν στις συναλλαγές εκτός του Εκδότη και του Λήπτη (π.χ. φορολογικός αντιπρόσωπος, διαμεσολαβητής Tax Free κ.α.).

• Δεδομένα λοιπών μεταφορικών μέσων που συμμετέχουν στη διακίνηση αγαθών πέραν του αρχικού.

• Ειδική επισήμανση παραστατικών Tax Free για τη διακριτή διαχείρισή τους με ένταξη της χώρας διαβατηρίου και της συσχέτισής τους με τα πιστωτικά λιανικής που εκδίδονται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιστροφής ΦΠΑ συναλλαγών tax free.

• Ένταξη των κρατήσεων στους Τύπους Παραστατικών 8.1 Ενοίκιο – έσοδο και 17.1 Μισθοδοσία.

• Ένταξη και του ΑΦΜ Λήπτη, στην ταυτότητα παραστατικών (UID) των Τύπων Παραστατικών 13.*, 14.*, 15*, 16* .

• Δυνατότητα διαβίβασης τελών με ΦΠΑ και φόρων με ΦΠΑ στους Τύπους Παραστατικών 6.1 και 6.2.

Δήλωση Θεοχάρη για το Mydata

Υπενθυμίζεται πως ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης είχε πει πρόσφατα πως θα γίνουν μέχρι τέλους του χρόνου οι απαιτούμενες διορθώσεις στην πλατφόρμα Mydata προκειμένου να μην υπάρχουν λάθη και προβλήματα μεταξύ άλλων στις δηλώσεις  του ΦΠΑ, στο Ε3 κλπ. «Καλό θα είναι να εντείνουμε τις προσπάθειες μας όλοι ώστε να είναι σωστά εκεί και προφανώς τα έσοδα δεν θα μας δημιουργήσουν ιδιαίτερα προβλήματα. Στα έξοδα είμαστε ακόμα κάπως μακριά από αυτό που θα θέλαμε. Ξέρουμε ότι είναι πιο δύσκολο, δεν είναι το ίδιο. Φτάνουμε περίπου στο 65% της συμμόρφωσης, σύμφωνα με τον κανόνα που βάζουμε -που σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε μια δουλειά σχετικά γρήγορα για να ξεπεράσουμε το 90% που θα ήταν ένας λογικός στόχος» είχε τονίσει ο κ. Θεοχάρης.

Ενώ όσον αφορά στο εάν  θα επιβληθούν πρόστιμα για τα προβλήματα του Mydata είχε πει «θέλουμε πρώτα να προκρίνουμε το κλείδωμα των δηλώσεων στο βαθμό που πετυχαίνουμε την άμεση συμμόρφωση, μακάρι να μην χρειαστούν και τα πρόστιμα. Δεν είναι κάτι που το αφήνουμε από την φαρέτρα μας. Προς Θεού δεν θέλω να δώσω τη λανθασμένη εντύπωση … υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Αλλά επειδή ξέρουμε ότι το κλείδωμα των δηλώσεων στην πράξη θα φέρει τη συμμόρφωση, θέλουμε να το αφήσουμε να λειτουργήσει για κάποιο χρονικό διάστημα για κάποιες λίγες δηλώσεις έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε όλους να συμμορφωθούν, πριν πάμε σε πιο αυστηρά μέτρα» και εξήγησε ποιος θα είναι ο ρόλος του λογιστή.

«Ο ρόλος του λογιστή γίνεται ακόμη πιο σημαντικός. Θέλουμε να φύγει η χαζή δουλειά. Ο ρόλος του λογιστή θα πρέπει να γίνει όλο και πιο σωστός για να ασκεί τα καθήκοντά του και υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ του πελάτη του και της επιχείρησης. Αυτός είναι ο στόχος μας . Γι’ αυτό θέλουμε και κάνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις, ώστε να αυξηθεί η φιλικότητα και η ευκολία και οι δυνατότητες να υλοποιηθούν οι υποχρεώσεις των λογιστών χωρίς να πιέζονται ώστε να αφήνει και χρόνο και καθαρό μυαλό ώστε να κάνουν σωστά τη σοβαρή δουλειά», σημείωσε και συνέχισε λέγοντας πως «τo θέμα των χαρακτηρισμών είναι σημαντικό νομίζω και προς αυτή την κατεύθυνση έχει κινηθεί το Mydata εδώ και πάρα πολύ καιρό. Τη στιγμή που θα είναι όλοι στην ηλεκτρονική τιμολόγηση αμέσως οι πάροχοι θα στέλνουν τα έσοδα και δεν θα υπάρχει κανένα θέμα στο κομμάτι των εσόδων γιατί θα είναι αυτοματοποιημένα. Η δουλειά του λογιστή θα είναι πρακτικά ο χαρακτηρισμός στο Mydata. Το Mydata θα είναι ο χαρακτηρισμός».

 

 

Exit mobile version