Την παράταση και την τροποποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου4399/2016 για τη στήριξη του επενδυτικού περιβάλλοντος της χώρας εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού ζήτησε με επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης ‘Αδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος.
Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:
«Το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων καλούνται σήμερα να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού. Είναι προφανές ότι η στήριξη που θα χρειαστεί για να σταθεί στα πόδια της η ελληνική οικονομία είναι σημαντικά μεγαλύτερη από όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί. Αναμφίβολα μέχρι σήμερα η κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων. Ωστόσο, θα πρέπει να δοθεί αυτή την περίοδο έμφαση στην αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας και στη στήριξη των επενδύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντικό κίνητρο για νέες επενδύσεις μπορεί να δώσει μια τροποποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016. Πιο συγκεκριμένα:
Προτείνεται η παροχή της δυνατότητας τροποποίησης του κινήτρου σε ήδη ενταγμένα επενδυτικά σχέδια στον Ν.4399/2016 (πχ από φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή και ενίσχυση προσωπικού). Παράλληλα η χορήγηση της δυνατότητα επιχορήγησης και υφιστάμενου προσωπικού και όχι μόνο δημιουργούμενης απασχόλησης με στόχο την ανάσχεση της ανεργίας ειδικά στον τουριστικό κλάδο. Επίσης, προτείνεται η αύξηση του ορίου ενίσχυσης του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/16 ανά επενδυτικό σχέδιο στα 10 εκατ. ευρώ στο καθεστώς των μικρών επιχειρήσεων στα πρότυπα του καθεστώτος της Γενικής Επιχειρηματικότητας. Παράλληλα, πρέπει να ληφθούν μέτρα για την στήριξη των επενδύσεων οι οποίες κινδυνεύουν με αναστολή και η αύξηση του ποσοστού προκαταβολής στα επενδυτικά σχέδια των Ν.3908/2011 και ν.3299/04 από 1/7 σε 3/7 (με την προσκόμιση αντίστοιχων εξοφλημένων παραστατικών).
Σημαντικό κίνητρο για νέες επενδύσεις θα ήταν να τροποποιηθεί ο Αναπτυξιακός Νόμος 4399/2016, ώστε το ποσοστό της επιδότησης να χορηγείται στο σύνολο του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων και όχι στο 70% αυτού και να αρθούν περιορισμοί εκσυγχρονισμού υφιστάμενων εγκαταστάσεων από μεγάλες επιχειρήσεις σε Αττική και Νότιο Αιγαίο. Φυσικά, η βασικότερη βοήθεια που θεωρούμε ότι μπορεί να δοθεί τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι η παράταση της χρονικής περιόδου των υποβολών των καθεστώτων της Γενικής Επιχειρηματικότητας και των Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων ως το τέλος του τρέχοντος έτους, καθώς λόγω της τηλεργασίας έχει μειωθεί το προσωπικό σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν τα αιτήματα στο σύντομο χρονικό διάστημα των 2 μηνών που δόθηκε από το Υπουργείο και μέχρι τις 30/10. Τα πρωτοδικεία αδυνατούν να εκδώσουν εμπρόθεσμα τα απαραίτητα πιστοποιητικά και οι επενδυτές και οι μελετητές αδυνατούν να προετοιμάσουν τους φακέλους με μειωμένο προσωπικό, καθώς παράλληλα διεκπεραιώνονται διαδικασίες προγραμμάτων του covid-19.Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τον ευρύτερο τουριστικό κλάδο και να βρεθούν τα κονδύλια για την ένταξη των επενδυτικών σχεδίων που είχαν απορριφθεί λόγω έλλειψης πόρων στο πρόγραμμα «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων» και ειδικά στην περιοχή του Ν. Αιγαίου που πλήττεται δυσανάλογα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του τοπικού ΑΕΠ προέρχεται από τον τουρισμό. Σκόπιμη δε είναι και η προκήρυξη προγράμματος στα πλαίσια του ΕΣΠΑ για τον τουρισμό με ενίσχυση και λειτουργικών δαπανών. Τα όποια μέτρα αποφασίσει να λάβει η Ελληνική κυβέρνηση επιβάλλεται να ληφθούν άμεσα, καθώς ήδη οι επιπτώσεις (άμεσες και έμμεσες) από τις πολιτικές περιορισμού της επιδημίας έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην οικονομία της χώρας μας».