Η χώρα χρειάζεται υπέρβαση για να προχωρήσει σε σταθερή πορεία ανάπτυξης, αφήνοντας πίσω της τα προβλήματα και τις πληγές του παρελθόντος.
Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κωνσταντίνος Μίχαλος, στην απογευματινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του επιμελητηρίου στην οποία παρέστη ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Μίχαλος ανέφερε ότι η οικονομία δείχνει θετικά σημάδια, αλλά επανέλαβε ότι η επιχειρηματική κοινότητα ζητάει να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές παρεμβάσεις και αλλαγές για να είναι βιώσιμη η ανάπτυξη.
Απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ είπε: “Όπως και εσείς ο ίδιος έχετε δηλώσει, μια βιώσιμη πολιτική αλληλεγγύης, δεν μπορεί παρά να ξεκινά από τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Από την ανάπτυξη δεξιοτήτων, από την ανάδειξη νέων ευκαιριών για δουλειά και για αξιοπρεπή εισοδήματα. Και οφείλω να επισημάνω ότι σας τιμά το γεγονός, ότι ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα έχετε επισημάνει όλα αυτά και κυρίως δεν έχετε πέσει ως τώρα, στην παγίδα της παροχολογίας και των υποσχέσεων”.
Στη συνέχεια επανέλαβε τις θέσεις του Επιμελητηρίου για ένα σταθερό, προβλέψιμο και φιλικότερο προς το επιχειρείν, φορολογικό καθεστώς. Με θέσπιση σταθερού φορολογικού συντελεστή της τάξης του 15% επί των καθαρών κερδών των επιχειρήσεων, με ενιαία φορολογική κλίμακα, αναμόρφωση του φόρου ακίνητης περιουσίας, σταδιακή μείωση ΦΠΑ και ΕΝΦΙΑ, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στο 10%, στοχευμένες πολιτικές για τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης με έμφαση σε θέματα ρευστότητας, πρόσβασης σε καινοτομία και ανάπτυξης της εξωστρέφειας. Με χρηματοδότηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Με άρση των capital controls, εξυγίανση των ισολογισμών των τραπεζών, διασφάλιση ρευστότητας και ανταγωνιστικού κόστους δανεισμού, δραστικές μεταρρυθμίσεις για αποτελεσματικότερη δημόσια διοίκηση, ένα σαφές και σύγχρονο κανονιστικό περιβάλλον, επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής Δικαιοσύνης και ριζικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Με αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία, αλλά και με απελευθέρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο.