Μέτωπο συνδικάτων στους μεταφορικούς κλάδους για ιδιωτικοποιήσεις και ασφαλιστικό

Κοινό μέτωπο κατά των ιδιωτικοποιήσεων και της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος συμπτύσσουν τα συνδικάτα εργαζομένων σε όλους τους μεταφορικούς κλάδους της χώρας – από τους εργαζόμενους στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες έως τους σιδηροδρομικούς και τους λιμενικούς. 

Τα συνδικάτα προετοιμάζουν 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συμβολική κατάληψη στις 15 Δεκεμβρίου (ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ), όπως δήλωσαν εκπρόσωποί τους σε κοινή συνέντευξη τύπου. 

Οι συνδικαλιστές κατήγγειλαν την κυβέρνηση για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και στόλο, ενώ εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, για την «εικόνα διάλυσης που εμφανίζουν οι συγκοινωνίες» και την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.

Παράλληλα, σημείωσαν την άρνηση του υπουργού, στο 11μηνο της θητείας του, να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των εργαζομένων προκειμένου να του εκθέσουν τα προβλήματα “που διογκώνονται μέρα με την ημέρα”.

Όσον αφορά την τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, αφού σημείωσαν ότι “έχουμε ακριβές συγκοινωνίες με μειωμένο συγκοινωνιακό έργο”, πρότειναν να απορροφηθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ από τα 187 εκατ. ευρώ που οφείλουν τα υπουργεία Εργασίας, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Άμυνας λόγω των μετακινήσεων ομάδων του πληθυσμού δωρεάν ή με χαμηλότερο εισιτήριο. 

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, αναφέρθηκε στην απαξίωση των σιδηροδρομικών εταιρειών και την έλλειψη τροχαίου υλικού και προσωπικού. Τόνισε ότι το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό, σημειώνοντας την τρανταχτή έλλειψη σε πολλές ειδικότητες, όπως στους μηχανοδηγούς (σήμερα απασχολούνται 284 μηχανοδηγοί, έναντι 450 που ορίζει το οργανόγραμμα).

Παράλληλα άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας πως προεκλογικά δήλωνε αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ τώρα ακολουθεί την ίδια πολιτική στο θέμα αυτό με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. 

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος, παρέθεσε στοιχεία που καταδεικνύουν, όπως είπε, τη δραματική μείωση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες.Το 2009, σημείωσε, τα λεωφορεία ήταν 1.703 και σήμερα 1.127, τα δε δρομολόγια από 15.857 το 2009 σήμερα είναι 11.103. 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Ελευθέριος Ρενιέρης, σχολίασε ότι η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειώνονται επιμηκύνονται (σήμερα είναι από 4′ έως 6′, έναντι 3′ πριν από μερικά χρόνια) ενώ έκανε λόγο για σοβαρές ελλείψεις ανταλλακτικών τόσο στους νέους συρμούς του μετρό όσο και σε παλιούς συρμούς στην γραμμή Πειραιά Κηφισιά. 

Ο γενικός γραμματέας της ΟΣΜΕ (Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας) Διομήδης Καρακωνσταντής, επέκρινε τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις σε φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, σημειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης της ελληνικής Πολιτείας ενώ έκανε λόγο για εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Απόστολος Ντάλλας, χαρακτήρισε «μύθο» την υποτιθέμενη «επιτυχημένη» παραχώρηση των προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, κάνοντας λόγο για εργασιακό μεσαίωνα. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι η ελληνική Πολιτεία κάνει τα «στραβά μάτια» στις παράνομες, όπως τόνισε, κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει η COSCO, με ορατή την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα από την ΕΕ και κατηγόρησε την κυβέρνηση για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας σε αντίθεση με τις προεκλογικές της εξαγγελίες.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Exit mobile version