Mέτρα για την οχύρωση του ενεργειακού συστήματος της χώρας επεξεργάζεται η ΡΑΕ

Μέτρα για την περαιτέρω οχύρωση του ενεργειακού συστήματος της χώρας επεξεργάζεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) με τη συνδρομή και των αρμόδιων διαχειριστών.
Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα και εν όψει του χειμώνα του 2018 εκπονείται νέα μελέτη εκτίμησης επικινδυνότητας (τροφοδοσίας) φυσικού αερίου, σε συνδυασμό με το ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα που είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου.

Τα παραπάνω δήλωσε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Νίκος Μπουλαξής, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ.

Η ΡΑΕ έχει πλήρης επίγνωση της σημασίας της ασφάλειας εφοδιασμού, επεσήμανε ο κ. Μπουλαξής και υπενθύμισε ότι «κατά το προηγούμενο χειμώνα, συγκεκριμένα το δίμηνο Δεκεμβρίου 2016 – Ιανουαρίου 2017, η χώρα βίωσε μια δύσκολη ενεργειακή κρίση που ξεπεράστηκε χωρίς απτές επιπτώσεις στους καταναλωτές. Η ΡΑΕ, σε συνεργασία με τους φορείς της αγοράς και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά τα προβλεπόμενα στο σχέδιο εκτάκτων αναγκών για τις κρίσεις φυσικού αερίου, συντόνισε την ομάδα διαχείρισης κρίσεων φυσικού αερίου, ώστε η κρίση να ξεπεραστεί, σχεδόν ανώδυνα».

Αναφερόμενος στα μέτρα που βρίσκονται υπό επεξεργασία, ο πρόεδρος της ΡΑΕ τόνισε ότι αυτά αφορούν τόσο την αγορά, για την αποφυγή της επανάληψης της περσινής εμπειρίας, όσο και τις υποδομές, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.

«Ιδίως όμως εξετάζεται η υλοποίηση των ειδικών όρων των αδειών ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων φυσικού αερίου, για την απρόσκοπτη λειτουργία τους σε περιόδους κρίσης ΦΑ, βάσει των επιλογών για εναλλακτικό καύσιμο ή αποθηκευμένων ποσοτήτων ΦΑ ή, σε κάθε περίπτωση, με την εξασφάλιση της διάθεσης επαρκών ποσοτήτων φυσικού αερίου κατά την κρίσιμη περίοδο Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου», επισήμανε χαρακτηριστικά, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μπουλαξής τόνισε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας «οφείλει να ανοίξει τους δρόμους για μια ενιαία ανταγωνιστική αγορά ενέργειας, εφαρμόζοντας τους κανόνες εκείνους που κινούνται μεν στους βασικούς άξονες της εθνικής και κοινοτικής ενεργειακής πολιτικής, αλλά εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το δημόσιο συμφέρον και τον καταναλωτή» και επισήμανε ότι «αυτό το στοίχημα, θέλουμε και μπορούμε να το κερδίσουμε».

Αισιοδοξία για την προώθηση κρίσιμων διασυνδέσεων των μη διασυνδεδεμένων νησιών

Το κόστος των έργων διασύνδεσης, ακόμη και του συνόλου σχεδόν των ελληνικών νησιών, που εκτιμάται στα 3-3,5 δισ. ευρώ, είναι άμεσα συγκρίσιμο με τις επιβαρύνσεις για Υπηρεσίες Κοινωνικής Ωφέλειας (ΥΚΩ) των νησιών, ορισμένων μόνο ετών, καθώς όπως επισήμανε ο κ. Μπουλαξής, «μόνο την τελευταία πενταετία, οι επιβαρύνσεις των καταναλωτών ανέρχονται σε ποσά περί των 3,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων, περίπου το 70% αντιστοιχεί στο κόστος καυσίμου (πετρελαίου)».

Ο πρόεδρος της ΡΑΕ δήλωσε περισσότερο αισιόδοξος από ποτέ για την προώθηση κρίσιμων διασυνδέσεων των μη διασυνδεδεμένων νησιών, λόγω όπως είπε, της πολιτικής βούλησης, αλλά και της κινητικότητας του νέου Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).

Ο ίδιος ξεκαθάρισε, ότι τόσο ο ΑΔΜΗΕ, όσο και ο ίδιος προσωπικά, αναλαμβάνουν τη δέσμευση «να προβούμε σε κάθε νόμιμη και δυνατή λύση για την ολοκλήρωση των έργων αυτών, κάνοντας χρήση, αν χρειαστεί, των εξουσιών ανάληψης σχετικής πρωτοβουλίας για την κατασκευή έργων του Συστήματος Μεταφοράς που της αποδίδονται με τον ν. 4001/2011 και την Οδηγία 72/2009/ΕΚ».

Αναφερόμενος στην επιτροπή που συστάθηκε από τη ΡΑΕ τον Δεκέμβριο του 2015, ο ίδιος επισήμανε ότι εργάζεται εντατικά και αποτελεσματικά, στο στόχο προώθησης των κρίσιμων διασυνδέσεων των μη διασυνδεδεμένων νησιών, ενώ γνωστοποίησε ότι έχει ήδη εξαγάγει κάποια πρώτα πορίσματα για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Οι προτάσεις της επιτροπής αυτής, σύμφωνα με τον κ. Μπουλαξή, φαίνεται να δείχνουν ότι πρέπει να διασυνδεθούν και άλλα νησιά των Κυκλάδων και κυρίως η Σαντορίνη, η Μήλος, ακόμα και η Αμοργός, όπως επίσης και τα περισσότερα και μεγαλύτερα νησιά της Δωδεκανήσου.


Exit mobile version