Quantcast
Μεταβιβάσεις εξπρές με... όχημα τον Ψηφιακό Φάκελο Ακινήτων - Τι θα αλλάξει - enikonomia.gr
share

Μεταβιβάσεις εξπρές με… όχημα τον Ψηφιακό Φάκελο Ακινήτων – Τι θα αλλάξει

δημοσιεύτηκε:

Με διαδικασίες εξπρές θα γίνονται πλέον οι διαδικασίες για τις μεταβιβάσεις κατοικιών καθώς  έρχεται και επισήμως ο Ψηφιακός Φάκελος Ακινήτων.

Η σχετική παρουσίαση θα γίνει τη Δευτέρα 6 Μαρτίου του 2023, όπως γνωστοποίησε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και είχε επισημαίνει πως όταν το ακίνητο του ενδιαφερόμενου πολίτη είναι κτηματογραφημένο και τακτοποιημένο, τότε ο συμβολαιογράφος θα έχει τη δυνατότητα να αντλήσει όλα τα στοιχεία, δηλαδή τα έγγραφα τα οποία αφορούν το οίκημα, αυτόματα από την νέα πλατφόρμα που θα συντάσσει τον «Ψηφιακό Φάκελο Ακινήτου».

Τα δικαιολογητικά

Η εν λόγω εφαρμογή θα περιέχει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και έγγραφα ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΕΦΚΑ) τα οποία θα αντλεί ο συμβολαιογράφος και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί. Ο στόχος είναι η μεταβίβαση ακινήτου να ολοκληρώνεται σε 2 με 3 ημέρες. Υπενθυμίζεται πως μέχρι σήμερα απαιτούνταν 17 δικαιολογητικά  για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου.

Ποια πιστοποιητικά θα μπορούν να αντλούν οι συμβολαιογράφοι σε πρώτη φάση

Οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν σε πρώτη φάση να αντλούν ηλεκτρονικά τα εξής:

  • Ασφαλιστική και  φορολογική ενημερότητα
  • Ηλεκτρονική Ταυτότητα  Κτιρίου
  • Πιστοποιητικό  Ενεργειακής  Απόδοσης
  • Αντίγραφα εγγράφων και σχεδίων που αφορούν τακτοποιήσεις ακινήτων
  • Απόσπασμα  Κτηματολογικού Διαγράμματος

Η πλατφόρμα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό:

  • Μέσω του gov.gr-ΕΨΠ θα λειτουργήσει η πλατφόρμα με την ονομασία «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου» με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.
  • Η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλειτουργεί με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου, όπως της ΑΑΔΕ, του e-ΕΦΚΑ, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) και του Κτηματολογίου, από τα οποία αντλεί πληροφορίες και έγγραφα.
  • Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή με τη χρήση των διαπιστευτηρίων του μητρώου συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος μπορούν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

Ο ρόλος του συμβολαιογράφου

Στην πλατφόρμα αυτή  ο εξουσιοδοτημένος συμβολαιογράφος θα μπορεί:

α) Να αιτείται την έκδοση ή την εξαγωγή εγγράφων ή την άντληση πληροφοριών από την ΑΑΔΕ, τον e-ΕΦΚΑ, το Ελληνικό Κτηματολόγιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο.

β) Να αιτείται τη διόρθωση των παραπάνω εγγράφων ή πληροφοριών.

γ) Να αναρτά έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτά δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν ή να εξαχθούν ηλεκτρονικά, υπέχοντας ευθύνη ως προς την ακρίβεια και την πληρότητα αυτών.

• Τα έγγραφα που εκδίδονται ή εξάγονται από τους φορείς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας επέχουν θέση πρωτοτύπου εγγράφου και προσαρτώνται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο χωρίς άλλες διατυπώσεις.

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.