Θύματα απάτης με τον ΦΠΑ εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν πέσει πολλοί ανυποψίαστοι αγοραστές ΙΧ με αποτέλεσμα να βρίσκονται αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα και χρέη προς την εφορία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, το φαινόμενο τείνει να ενταθεί διότι, πρώτον, οι έλεγχοι που γίνονται είναι ενδεικτικοί μεν, αλλά σε εξαιρετικά μικρό δείγμα και, δεύτερον, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς τα καινούργια έχουν ακριβύνει και επιπλέον παραδίδονται με πολύμηνες καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το εννεάμηνο Απριλίου – Δεκεμβρίου 2021 και με βάση τα ερωτήματα που έθεσαν οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές της Ελλάδας στις ξένες αρχές, προκύπτει ότι σε ποσοστό 34,2% δεν καταβλήθηκε ο οφειλόμενος ΦΠΑ. Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα ήταν 6.011 ευρώ. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές αρχές ζήτησαν τη διοικητική συνδρομή των ξένων αρχών για 340 οχήματα, διαπιστώθηκε πρόβλημα σε 120 εξ αυτών και βεβαιώθηκαν στη συνέχεια 41 διαφορετικές παραβάσεις. Επιβλήθηκαν 95 πρόστιμα συνολικού ύψους 250.000 ευρώ
Τι συμβαίνει με τον ΦΠΑ;
Όταν πωλείται ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στην Ελλάδα το οποίο έχει εισαχθεί από το εξωτερικό, ο ΦΠΑ κανονικά πρέπει να καταβληθεί στη χώρα αγοράς του αυτοκινήτου. Συχνά, μάλιστα, γίνονται εικονικές μεταβιβάσεις των αυτοκινήτων σε άλλον ιδιώτη στο εξωτερικό, έτσι ώστε να φαίνεται ότι έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ.
Τι μπορεί να υποστεί ένας αγοραστής στην Ελλάδα; Εάν ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή και αυτό διαπιστωθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος έως ότου εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα. Σε περίπτωση που ο τελωνισμός έγινε στο όνομα του ιδιώτη εικονικά, τότε το τελωνείο στρέφεται μόνο κατά αυτού και όχι κατά του εισαγωγέα.
Με πληροφορίες από “Καθημερινή”