Quantcast
Μαρινάκης: Σε τρεις φάσεις οι αυξήσεις στα διόδια - Τι θα ισχύσει έως το 2026 - enikonomia.gr
share

Μαρινάκης: Σε τρεις φάσεις οι αυξήσεις στα διόδια – Τι θα ισχύσει έως το 2026

δημοσιεύτηκε:

Για τις αυξήσεις στα διόδια από το 2024 ρωτήθηκε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος παραδέχτηκε ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια και συμπλήρωσε ότι το αρμόδιο υπουργείο θα ανακοινώσει αυξήσεις που θα διαμορφωθούν στο 10% από 12% που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.

«Για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί με μεγαλύτερες αυξήσεις στα διόδια, η αύξηση αυτή θα γίνει τμηματικά. Δηλαδή:

  • 6% αύξηση θα γίνει το 2024
  • 2% αύξηση θα γίνει το 2ο25
  • 2%  αύξηση θα γίνει το 2026

Και επειδή υπάρχει και ο πληθωρισμός του 2023 για το 2024 που μετρήθηκε τον Σεπτέμβριο ως 1,6%, συνολικά θα έχουμε αύξηση 7,6% στα διόδια το 2024, μετά 2% αύξηση το 2ο25 και 2% αύξηση το 2026» τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

Γιατί θα αυξηθούν τα διόδια

Ο Παύλος Μαρινάκης εξήγησε και τον λόγο για τον οποίο θα αυξηθούν οι τιμές στα διόδια. 

«Η ιστορία ξεκινά από το 2002 όταν εκλήθη η τότε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εφαρμόσει μια αναληφθείσα από το παρελθόν υποχρέωση του κράτους με τους παραχωρησιούχους για αύξηση των διοδίων βάσει του πληθωρισμού 2022 για το 2023. Τότε η αύξηση που έπρεπε να γίνει στα διόδια ήταν 12%.

Έπρεπε δηλαδή, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση, να αυξηθούν κατά 12% τα διόδια από 1.1.2023. Έπειτα από διαπραγματεύσεις  για προφανείς λόγους, μη επιβάρυνσης πολιτών  και της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας  του υπουργείου και της ηγεσίας που προέκυψε  μετά τις εκλογές του Ιουνίου…. αυτό πάγωσε και δεν συνέβη.  Και μάλιστα ήταν επιτυχία της πολιτικής ηγεσίας  ότι όχι μόνο δεν επιβαρύνθηκαν οι πολίτες, οι οδηγοί με διόδια 12% παραπάνω αλλά δεν επιβαρύνθηκε και ο κρατικός προϋπολογισμός. Και πάλι να μην επιβαρυνθούν οι Έλληνες φορολογούμενοι με 50 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ – αποζημιώσεις  στις εταιρείες για τη μη αύξηση των διοδίων.

Επανήλθε προφανώς το θέμα γιατί  ήταν μετάθεση της υποχρέωσης αυτής. Θα πληρωθούν περίπου 8 με 10 εκατ.  που είναι οι αποζημιώσεις για τις ημέρες που δεν λειτουργούν τα διόδια για τις εκλογές  και οι αποζημιώσεις για το Daniel για να έχουμε την πλήρη εικόνα» είπε.

«Άρα στη πραγματικότητα μια ήδη αναληφθείσα σημαντική υποχρέωση διαχειρίστηκε με τέτοιον τρόπο από την πολιτική ηγεσία ούτως ώστε να επιβαρύνει έναν χρόνο αργότερα τους οδηγούς, να μην επιβαρύνει με  κάποια αποζημίωση τον Έλληνα φορολογούμενο συνολικά και να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά. Γιατί είναι άλλο όπως φαίνεται το 7,6% ,συν 2% , συν 2% , συν 2% από ένα απότομο 12%».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.