Την πεποίθηση οτι η Ελλάδα βρίσκεται, ντε φάκτο, στο τελικό στάδιο της μνημονιακής εποχής εξέφρασε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Σχοινάς τόνισε πως η συζήτηση για τον μεταμνημονιακό ορίζοντα έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2018 θα έλθει μια σειρά ερωτημάτων στο προσκήνιο με την όλη συζήτηση να είναι ευρωελληνική. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα συμφέροντα της Ελλάδας και της ΕΕ ταυτίζονται και πως όλος ο κόσμος στην Ευρώπη θέλει να δεi ότι η Ελλάδα αλλάζει και πως οι παθογένειες που οδήγησαν την χώρα στα “βράχια” το 2010 δεν θα ορίζουν το μέλλον της μετά τον Αύγουστο του 2018.
Η δημοσιονομική προσαρμογή έχει συντελεστεί, τα μέτρα έχουν ψηφιστεί, τώρα πρέπει να καταστεί ακλόνητη η πεποίθηση ότι “μάθαμε και δεν θα ξανακάνουμε”. Αυτό είναι το ζητούμενο και αν αυτό καταστεί σαφές, τότε ο ορίζοντας θα είναι πιο καθαρός, επεσήμανε ο ίδιος.
Όσον αφορά στην ομιλία Γιούνκερ για το μέλλον της Ευρώπης σε σχέση με την Ελλάδα, ο κ. Σχοινάς ανέφερε ότι η χώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία του προγράμματος που τελειώνει τον Αύγουστο του 2018, επισημαίνοντας πως, για πρώτη φορά βλέπουμε μερικά “πράσινα φύλλα” της ανάπτυξης, σε όλη την Ευρώπη καθώς οι” πολιτικοί άνεμοι” αλλάζουν κατεύθυνση προς το καλύτερο.
Αναφορικά με το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, ο κ. Σχοινάς, σημείωσε καταρχήν ότι η συμμετοχή του ΔΝΤ ήταν επιθυμία της Ευρωζώνης, ενώ η «συνεισφορά του σε διάφορα προγράμματα είναι προς αποτίμηση». Πρόσθεσε στη συνέχεια ότι αυτή την στιγμή υπάρχει ο ESM, ο οποίος δανείζεται προκειμένου να δανείσει χώρες που χρειάζονται βοήθεια στο πλαίσιο της Ευρωζώνης, ενώ ο ρόλος του δεν του επιτρέπει ευρύτερη συνεισφορά στη διαμόρφωση του οικονομικού μίγματος στην Ευρωζώνη. Ως εκ τούτου η πρόταση για τη διαφορετική αρχιτεκτονική περιλαμβάνει την δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου.
Ο κ. Σχοινάς αναφέρθηκε και στο θέμα της ρύπανσης στον Σαρωνικό, λέγοντας ότι,η Ελλάδα ενεργοποίησε τον ευρωπαϊκό μηχανισμό άμεσης βοήθειας και τον μηχανισμό ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές και ήδη από το πρωί της 13ης Σεπτεμβρίου βρίσκεται ειδικά κατασκευασμένο πλοίο -το Ακταία- επιτόπου, ενώ ταυτόχρονα έχει ενεργοποιηθεί και το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφόρων που ελέγχει την έκταση της ρύπανσης.
Η κινητοποίηση δείχνει ότι η Ευρώπη έχει τα μέσα και τον μηχανισμό για να συνδράμει στην αντιμετώπιση της κατάστασης, η διαχείριση, βέβαια, είναι των αρμόδιων ελληνικών αρχών, σημείωσε ο κ. Σχοινάς.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ- ΜΠΕ