Κουζίνα – φάντασμα, τρόφιμα κατά του στρες και vegan παπούτσια οι τάσεις της αγοράς

Κουζίνα – φάντασμα στη Θεσσαλονίκη, τρόφιμα κατά του στρες και vegan παπούτσια βρίσκονται στις κορυφαίες τάσεις της αγοράς στον τομέα της αγροδιατροφής, όπως αυτό προκύπτει από την πλατφόρμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Horizon Scanning (https://horizonscanning.gr).

Αναλυτικά

Φυτικά προϊόντα και καλλυντικά

Σε παρόμοια συμπεράσματα, που επιβεβαιώνουν τον δυναμισμό του κλάδου της αγροδιατροφής, κατέληξε το εργαστήριο επιχειρηματικής ανακάλυψης που διοργάνωσε πρόσφατα το One Stop Liaison Office το οποίο λειτουργεί στην Περιφέρεια, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Υποστήριξης Οικοσυστήματος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Είκοσι τρεις επιχειρηματίες από την Κεντρική Μακεδονία που συμμετείχαν στο εργαστήριο αποκάλυψαν τα δυνατά σημεία του πρωτογενή κλάδου και προσδιόρισαν τι είναι αυτό που θέλει η αγορά. «Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταλήξαμε στις επικρατέστερες τάσεις στον αγροδιατροφικό τομέα, ο οποίος είναι τομέας- πρωταθλητής στην Περιφέρεια, πρώτος σε συμμετοχή στο ΑΕΠ και σε εξαγωγές, αν δεν υπολογίσουμε τα πετρελαιοειδή» εξήγησε το στέλεχος του One Stop Liaison Office, Χριστίνα Λαγκάνη μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ

Η ίδια σημείωσε ότι «οι κορυφαίες αυτές τάσεις είναι η κατανάλωση φυτικών προϊόντων, η παραγωγή καλλυντικών με βάση αυτά τα φυτικά προϊόντα και η εξατομικευμένη παρασκευή προϊόντων κοσμετολογίας με βότανα».

Σπιρουλίνα, μέλι και αρωματικά φυτά

«Η ενσωμάτωση λιγότερο γνωστών και ελάχιστα χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών στις διατροφικές συνήθειες του ανθρώπου δεν αναμένεται μόνο να βελτιώσει την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, αλλά και να διασφαλίσει την ευστάθεια του αγροδιατροφικού συστήματος, μέσω του εμπλουτισμού του, για παράδειγμα, με εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης» τόνισε χαρακτηριστικά και ως παράδειγμα αναφέρει τις περιπτώσεις των προοπτικών που μπορούν να έχουν προϊόντα όπως η σπιρουλίνα, το μέλι και τα αρωματικά φυτά που ήδη παράγονται στην Περιφέρεια.

Τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων της αγοράς, η κ. Λαγκάνη τόνισε ότι αυτά είναι η φιλοπεριβαλλοντική διατροφή, η ηθική κατανάλωση υγιεινών τροφών, αλλά και η εξατομικευμένη διατροφή με προσωποποιημένα προϊόντα που παρασκευάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών, όπως εκείνοι που ακολουθούν μια διατροφή χωρίς λιπαρά, εκείνοι που είναι vegan ή vegetarian ή εκείνοι που χρησιμοποιούν καλλυντικά για συγκεκριμένους τύπους επιδερμίδας. Στο ίδιο μήκος κύματος, μια κατηγορία ανθρώπων μπορεί να προτιμά, για παράδειγμα, το κρέας του μαύρου χοίρου που δεν αυξάνει τη χοληστερίνη στον οργανισμό και μια άλλη τα καλλυντικά και τα σαμπουάν για κατοικίδια που περιέχουν πρωτεΐνη μαγιάς που δυναμώνει το τρίχωμά τους.

Προωθούνται συνέργειες και κοινές δράσεις

Από την πλευρά του, ο τεχνικός υπεύθυνος του One Stop Liaison Office, Σταύρος Μαντζανάκης υπογράμμισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι αξιοποιώντας το υψηλό δυναμικό και την τεχνογνωσία των ΑΕΙ του τόπου, τις δυνατότητες της τεράστιας βιοποικιλότητας που αριθμεί πάνω από 2000 είδη αρωματικών φυτών και την πιστοποίηση της πρώτης ύλης, μπορούν να προωθηθούν συνέργειες και κοινές δράσεις που θα συμπαρασύρουν θετικά και άλλους τομείς και θα επηρεάσουν τη διαμόρφωση των προγραμμάτων που θα χρηματοδοτηθούν στη συνέχεια από ευρωπαϊκά κονδύλια, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν.


Exit mobile version