‘Εξι βήματα θα πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι για να δουν εάν είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού
Τιμολογίου (ΚΟΤ) της ΔΕΗ για το 2020 ή αν μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Α.Οι αιτήσεις
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ με στοιχεία φορολογικής δήλωσης του 2019.
Β.Τα βήματα
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι είναι τα εξής:
Βήμα 1. Με την είσοδό τους στο σύστημα θα τους ζητηθεί να επιβεβαιώσουν τον ΑΜΚΑ τους και να συναινέσουν στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά τους, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων τους ).
Βήμα 2. Μετά την συναίνεσή τους, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία τους. Επιλέγουν για ποιο ΚΟΤ θέλουν να κάνουν αίτηση.
Βήμα 3. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Βήμα 4. Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχουν εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.
Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δει αν πληροί τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τωνενδιαφερομένωναπό την ΑΑΔΕ. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.
Βήμα 5. Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού , και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληρείτε τα κριτήρια ή όχι.
Βήμα 6. Για να καταστεί δικαιούχος του Κοινωνικού Τιμολογίου της ΔΕΗ θα πρέπει να πατήσει το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληροί τα κριτήρια του ΚΟΤ, τότε εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτήθηκε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.
Γ.Ερωτήσεις και απαντήσεις για το κοινωνικό τιμολόγιο
Η idika.gr έχει εκδώσει έναν χρήσιμο οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για το κοινωνικό τιμολόγιο.Αναλυτικά:
1.Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση ότι «η παροχή ρεύματος δεν ανήκει σε κανέναν από τους δύο συζύγους», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.
Επιβεβαιώστε με τον πάροχό σας και τον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ότι αντιστοιχούν τα πλήρη στοιχεία σας στην παροχή σας (π.χ. το ΑΦΜ σας αντιστοιχεί στην παροχή που δηλώνετε). Εάν τα στοιχεία σας είναι ορθώς καταχωρημένα στον ΔΕΔΔΗΕ, και εξακολουθεί να εμφανίζεται το μήνυμα, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο e-mail επικοινωνίας
2. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση «Πρόβλημα με τον ιδιοκτήτη του αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.
-Κοιτάξτε αν υπάρχει ΑΦΜ στο λογαριασμό του πάροχου σας (ΔΕΗ ή ιδιωτικές εταιρείες).
-Αν δεν υπάρχει ενημερώστε το ΑΦΜ σας με τη σύνδεση σας στον πάροχο σας.
-Μετά από 2-3 ημέρες μπείτε πάλι στη πλατφόρμα και κάντε ακύρωση της παλαιάς αίτησης και υποβολή νέας πατώντας αντίστοιχα τα κουμπιά ΚΟΤ-Α ή ΚΟΤ-Β.
-Σε περίπτωση που πάλι σας βγάζει μήνυμα λάθους στις Επισημάνσεις για την παροχή, κάντε την ίδια διαδικασία (ακύρωση και νέα αίτηση) μετά από λίγες ημέρες.
-Υπενθυμίζουμε ότι θα πρέπει το ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής που αναγράφονται στο λογαριασμό του παρόχου σας να είναι καταχωρημένα ορθώς και στη ΔΕΔΔΗΕ και να αφορούν την πρώτη κατοικία του νοικοκυριού. Σε διαφορετική περίπτωση καλέστε στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) για ενημέρωση.
-Η παροχή θα πρέπει να είναι σε έναν από τους 2 άμεσα φορολογούμενους της φορολογικής δήλωσης και όχι σε φιλοξενούμενο.
-Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ενδεχόμενες αλλαγές στον πάροχο σας (ενημέρωση ΑΦΜ, αλλαγή ονόματος στην παροχή κλπ), απαιτούν κάποιο χρόνο μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ αναλόγως με την περίπτωση της αλλαγής
3.Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά ο κωδικός της παροχής μου δεν έχει 11 ψηφία. Τι πρέπει να κάνω;
Βεβαιωθείτε ότι συμπληρώνετε τον αριθμό παροχής όπως αναγράφεται σε ένα λογαριασμό ΔΕΗ (οι 11 πρώτοι αριθμοί, χωρίς κενά, χωρίς άλλα σύμβολα). Ο Αριθμός Παροχής είναι μοναδικός για κάθε ακίνητο. Ο αριθμός παροχής αναγράφεται και σε μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας.
4.Είμαι δικαιούχος του ΚΟΤ, διαμένω στο σπίτι του γιού μου, ο οποίος μου το έχει παραχωρήσει δωρεάν, αλλά η παροχή ρεύματος παραμένει στο όνομά του. Πώς μπορώ να συνεχίσω να το λαμβάνω;
Η αίτηση υποβάλλεται από τον/την ενήλικο/ενήλικη υπόχρεο ή το/τη σύζυγο του/της υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του νοικοκυριού, με την πρόσθετη προϋπόθεση η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για την οποία αιτείται την έκπτωση να είναι στο όνομα του/της ή του/της συζύγου του/της. Σε περίπτωση που η παροχή δεν αντιστοιχεί στον/στην αιτούντα/αιτούσα ή το/τη σύζυγο του/της, πρέπει πριν από την υποβολή της αίτησης για την ένταξη στο Κ.Ο.Τ. να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες κάθε φορά διαδικασίες, ώστε ο λογαριασμός να εκδίδεται στο όνομα του/της ή του/της συζύγου του/της και να αναγράφει τη διεύθυνση της κύριας κατοικίας του. Θα πρέπει λοιπόν να απευθυνθείτε στον πάροχό σας ώστε να μεταφέρετε την παροχή στο δικό σας όνομα.
Κοινωνικό Τιμολόγιο ρεύματος: Πώς θα δείτε αν είστε δικαιούχοι – Όλες οι λεπτομέρειες
δημοσιεύτηκε:
19:47
, 10 Σεπτεμβρίου 2020
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
52 λεπτά πριν
ΔΥΠΑ: Έρχεται το JobReady by DYPA-Όλες οι λεπτομέρειες
52 λεπτά πριν