Kινητή τηλεφωνία: Ποιοι μπορούν να έχουν απαλλαγή από την καταβολή των τελών και πώς -Ερωτήσεις και απαντήσεις

κινητό

Από την υποχρέωση καταβολής των τελών κινητής τηλεφωνίας απαλλάσσονται ορισμένες ομάδες πολιτών αρκεί να προβούν σε κάποιες ενέργειες.

Αυτό αφορά μεταξύ άλλων όλα τα φυσικά πρόσωπα ηλικίας 15 έως 29 ετών που διαθέτουν αριθμό κινητού τηλεφώνου σε πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας με έδρα στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, δικαιούχοι είναι όσοι έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος της ηλικίας τους και δεν έχουν συμπληρώσει το 30ο έτος έως και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους.

Για να γίνει αυτό όμως οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση στο Μητρώο Δικαιούχων Απαλλαγής Τελών Συνδρομητών Κινητής Τηλεφωνίας και Καρτοκινητής Τηλεφωνίας (Μη.Δ.Α.Τε)

Επίσης επισημαίνεται πως οι παραπάνω για να καταχωρήσουν  την αίτησή  τους στο Μη.Δ.Α.Τε θα χρειαστούν:

Εάν όμως δεν έχουν τους προσωπικούς κωδικούς / διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet),  τότε μπορούν να μεταβούν  σε κάποιο Κ.Ε.Π., όπου θα χρειαστεί:

Ερωτήσεις και απαντήσεις

Δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην ιστοσελίδα του www.gsis.gr ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις για την απαλλαγή από την  καταβολή των τελών κινητής τηλεφωνίας. Αναλυτικά:

1. Πώς μπορεί να υποβληθεί αίτηση για ανήλικο δικαιούχο στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Στο Μη.Δ.Α.Τε. η αίτηση υποβάλλεται από τον έχοντα την επιμέλεια του ανήλικου δικαιούχου καταχωρίζοντας επιπρόσθετα και τον δικό του ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ.

2. Μπορώ να υποβάλω αίτηση εγγραφής του παιδιού μου που έχει ενηλικιωθεί;

Όχι. Στην περίπτωση που ο δικαιούχος έχει ενηλικιωθεί, η αίτηση υποβάλλεται μόνο από τον ίδιο.

3. Πώς κάνω είσοδο μου στην εφαρμογή Μη.Δ.Α.Τε. ;

Για την είσοδο στην εφαρμογή χρειάζεται να διαθέτετε κωδικούς / διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet).

4. Πώς μπορώ να υποβάλω αίτηση για εγγραφή στο Μη.Δ.Α.Τε. αν δεν διαθέτω κωδικούς TAXISnet;

Μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα Κ.Ε.Π. για την υποβολή της αίτησής σας  αρκεί να διαθέτετε ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ.

5.Ποιο έγγραφο ταυτοποίησης χρειάζεται να έχω μαζί μου κατά την επίσκεψή μου στο Κ.Ε.Π. για να υποβάλλω την αίτησή μου στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Σε ό,τι αφορά στον τύπο εγγράφου ταυτοποίησης θα πρέπει να έχετε μαζί σας:

6. Είναι υποχρεωτική η δήλωση του παρόχου του οποίου είμαι συνδρομητής για την εγγραφή μου στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Ναι, η δήλωση του παρόχου είναι υποχρεωτική.

7. Μπορεί ο ίδιος αριθμός κινητού τηλεφώνου να δηλωθεί στο Μη.Δ.Α.Τε. από δύο ή περισσότερα άτομα;

Όχι, κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να δηλωθεί στο Μη.Δ.Α.Τε. από ένα και μόνο φυσικό πρόσωπο.

8. Μπορώ να δηλώσω περισσότερους από έναν αριθμούς κινητού τηλεφώνου στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Όχι, στο Μη.Δ.Α.Τε. μπορεί να δηλωθεί ένας μόνο αριθμός κινητού τηλεφώνου ανά δικαιούχο.

9. Έχω υπό την επιμέλειά μου παραπάνω από έναν δικαιούχους. Μπορώ να καταχωρίσω για όλους αίτηση στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Αν έχετε την επιμέλεια ενός ή περισσότερων ανήλικων δικαιούχων μπορείτε να αιτηθείτε την απαλλαγή για κάθε έναν ξεχωριστά, δηλώνοντας τους αντίστοιχους αριθμούς κινητού τηλεφώνου.

10. Τι γίνεται αν ο αριθμός κινητού τηλεφώνου που χρησιμοποιώ δεν είναι καταχωρισμένος στο όνομά μου /ΑΦΜ μου στον πάροχο;

Δεν είναι απαραίτητο ο αριθμός κινητού που δηλώνετε στο Μη.Δ.Α.Τε. να είναι καταχωρισμένος στο όνομά σας / ΑΦΜ σας στον πάροχο.

11. Προσπαθώ να καταχωρίσω αίτηση για το ανήλικο παιδί μου, αλλά μου εμφανίζει μήνυμα «Δεν επιβεβαιώνεται η επιμέλεια από εσάς για τον ΑΜΚΑ/ΠΑΑΥΠΑ που καταχωρίσατε». Τι πρέπει να κάνω;

Οι έλεγχοι για τη σχέση επιμέλειας γίνονται αρχικά με άντληση στοιχείων από το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών (οικογενειακή μερίδα του Δήμου σας) ή το Μητρώο Αλλοδαπών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και ακολούθως με άντληση στοιχείων από το έντυπο Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της ΑΑΔΕ. Εφόσον η σχέση επιμέλειας δεν επιβεβαιωθεί, συνίσταται ο έλεγχος της ορθότητας των στοιχείων σας στους εν λόγω φορείς.

Έχετε επίσης τη δυνατότητα να μεταβείτε σε Κ.Ε.Π. για να ολοκληρώσετε τη διαδικασία αίτησης εγγραφής του ανηλίκου υπό την επιμέλειά σας, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

12. Ποια είναι τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν στο Κ.Ε.Π. σε περίπτωση που η σχέση επιμέλειας δεν επιβεβαιωθεί με ηλεκτρονική διασταύρωση;

Θα χρειαστεί να προσκομίσετε:

Σε αυτή την περίπτωση ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισάγει στην ειδική εφαρμογή του Μη.Δ.Α.Τε. το είδος και τα στοιχεία του εγγράφου βάσει του οποίου προκύπτει η σχέση επιμέλειας του ανήλικου με τον αιτούντα.

13. Μπορώ να διαγράψω οριστικοποιημένη εγγραφή από το Μη.Δ.Α.Τε.;

Έχετε τη δυνατότητα να διαγράψετε υποβληθείσα αίτηση που έχετε υποβάλει ο ίδιος. Δεν επιτρέπεται ωστόσο η διαγραφή εγγραφής για την οποία εκκρεμεί αίτημα φορητότητας σε άλλον πάροχο για όσο η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

14. Έχω αλλάξει αριθμό κινητού. Μπορώ να κάνω μεταβολή στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Ναι. Για την αντικατάσταση του δηλωθέντος αριθμού κινητού τηλεφώνου, θα πρέπει να προβείτε σε διαγραφή της υποβληθείσας αίτησής σας και καταχώριση νέας.

15. Γιατί λαμβάνω μήνυμα λάθους κατά την οριστική υποβολή της αίτησης;

Σε περίπτωση που ο αριθμός κινητού τηλεφώνου που καταχωρίσατε δεν εξυπηρετείται από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας τον οποίο δηλώσατε ή δεν δικαιούται απαλλαγή, επιστρέφεται σχετικό μήνυμα σφάλματος και η αίτηση εγγραφής ακυρώνεται. Για περισσότερες πληροφορίες θα πρέπει να απευθυνθείτε στον πάροχό σας.

16. Πώς θα ενημερωθώ ότι δεν δικαιούμαι πλέον απαλλαγή τελών;

Αν δε δικαιούστε πλέον απαλλαγή τελών, θα ενημερωθείτε με SMS από το Μη.Δ.Α.Τε.

17. Για ποιο λόγο ακυρώθηκε η απαλλαγή μου ενώ είμαι εγγεγραμμένος στο Μη.Δ.Α.Τε.;

Οι λόγοι που μπορεί να ακυρωθεί η απαλλαγή σας είναι οι εξής:

18. Τι σημαίνει η ένδειξη «Διεγραμμένη από τον πάροχο» στη στήλη «Κατάσταση αίτησης»;

Η ένδειξη «Διαγραμμένη από τον πάροχο» στην στήλη «Κατάσταση αίτησης», σημαίνει ότι η εγγραφή σας έχει ακυρωθεί από τον πάροχό σας, λόγω:

 

Exit mobile version