Καταθέσεις: Τι πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε το “ψάρεμα” από τους επιτήδειους

καταθέσεις

Τη δυνατότητα να αποφύγουν το “ψάρεμα” (phising) των καταθέσεων τους έχουν οι πολίτες από τους επιτήδειους. Το Phishing συνιστά ενέργεια εξαπάτησης των χρηστών του διαδικτύου, κατά την οποία ο απατεώνας υποδύεται μία αξιόπιστη οντότητα, οργανισμό ή πρόσωπο που στέλνει μήνυμα στον πολίτη καλώντας τον να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνονται. Αυτές οι οδηγίες μπορεί να ζητούν από τον αποδέκτη να ακολουθήσει κάποιο ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link) ή και να παραχωρήσει δεδομένα του, όπως ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία, κωδικούς, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τραπεζικό λογαριασμό, τραπεζική κάρτα και άλλα.

 Οι συμβουλές

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα mindigital.gr,  η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης  δίνει τις παρακάτω πρακτικές συμβουλές  στους πολίτες για την προστασία από τις επιθέσεις αυτού του τύπου (phishing attacks):

Οι καταγγελίες

Αρκετοί πολίτες καταγγέλλουν ότι έχουν δεχτεί μηνύματα είτε στο κινητό τους τηλέφωνο είτε στο e-mail τους ,όπου ένας φαινομενικά έμπιστος αποστολέας τους ζητεί να δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία και κυρίως τους κωδικούς τους. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα  έχουν πληθύνει οι αναφορές πως οι επιτήδειοι υποδύονται τον e-ΕΦΚΑ και την υπηρεσία eGov- KYC.  Τις περισσότερες φορές πάντως παριστάνουν την εφορία ή  κάποιο ασφαλιστικό ταμείο.

 

 

 

Exit mobile version