Απώλειες της τάξης του 1% κατέγραψαν στις πωλήσεις τους τα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, με σημαντικές κατηγορίες αγαθών, όπως τα γαλακτοκομικά, να εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές πιέσεις, αλλά και άλλες κατηγορίες αγαθών που το 2016 έκλεισαν με αρνητικό πρόσημο τώρα να βρίσκονται πλέον σε τροχιά ανάκαμψης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως προκύπτει, από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, η υποχώρηση κατά 1% του τζίρου των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2017 είναι η ηπιότερη που έχει καταγραφεί μετά το 2015. Τη χρονιά εκείνη οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ως προς την αξία είχαν υποχωρήσει κατά 0,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014. Αντιθέτως, το α΄ εξάμηνο του 2016 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ καταποντίστηκαν, υποχωρώντας κατά 8,8% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2015, με τις απώλειες να οφείλονται μόνον εν μέρει στην κατάρρευση της αλυσίδας «Μαρινόπουλος». Η επαναδραστηριοποίηση, πάντως, του δικτύου της «Μαρινόπουλος» υπό τον έλεγχο πλέον, αλλά και το σήμα της «Σκλαβενίτης» συμβάλλει στην καταγραφή μικρότερων απωλειών στον τζίρο του κλάδου κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο.
Καλύτερος μήνας του έτους έως τώρα από πλευράς ποσοστιαίας αύξησης του τζίρου σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016 είναι ο Μάιος, όπου καταγράφηκε άνοδος των πωλήσεων της τάξης του 4,6%. Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις παρέμειναν σε θετικό πρόσημο, καταγράφοντας όμως χαμηλότερη αύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι και δη 1,9%.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, αν και το 2016 καταγράφηκε υποχώρηση των πωλήσεων και στις τρεις μεγάλες ομάδες αγαθών (είδη νοικοκυριού, είδη προσωπικής φροντίδας και τρόφιμα), το πρώτο εξάμηνο του 2017 παρατηρείται αύξηση, έστω και οριακή, στην κατηγορία των τροφίμων κατά 0,2% σε αξία και κατά 0,4% σε όγκο. Επιπλέον, καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων ως προς την αξία σε πέντε από τις 11 κατηγορίες προϊόντων, και συγκεκριμένα στα κατεψυγμένα τρόφιμα (6,6%), στα σνακ (2,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα αλκοολούχα ποτά (1,6%) και στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,1%).
Σημαντική υποχώρηση, από την άλλη, παρατηρείται στις πωλήσεις των γαλακτοκομικών (3,5%), των ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (5,3%), των καθαριστικών και απορρυπαντικών (4,9%), των ειδών προσωπικής υγιεινής (4,6%), των υλικών μαγειρικής (2,8%) και των άλλων προϊόντων νοικοκυριού (2,6%).
Πηγή: Καθημερινή