Τις παρατηρήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας στην υπό αναθεώρηση σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, έλαβε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Πληροφορίες του ΑΠΕ – ΜΠΕ αναφέρουν ότι οι βασικότερες παρατηρήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας αφορούν στη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ, η παράταση μέχρι το 2052 όλων των μισθωτών χώρων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η εξαίρεση 58 ακινήτων του ΟΛΠ και η κατοχύρωση των δικαιωμάτων εργαζομένων στον Οργανισμό και η εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος.
Αναφορικά με τις παρατηρήσεις του υπουργείου, πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι σχετικά με τη δημιουργία δημόσιας αρχής λιμένος, το ταμείο έχει ταχθεί θετικά, ενώ για το θέμα της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ ήδη με τη νέα διοίκηση του οργανισμού, έχει υπογραφεί διετής συλλογική σύμβαση εργασίας για τους εργαζόμενους.
Αναφορικά με την εξαίρεση των ακινήτων υπάρχει προβληματισμός από το ΤΑΙΠΕΔ, επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία αξιοποίηση, ενώ για το θέμα των χώρων της ναυπηγοεπισκευαστικής, το Ταμείο δεν φαίνεται να θέτει αντιρρήσεις, με την προϋπόθεση ωστόσο οι εργολάβοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο, να καταβάλλουν το αντίτιμο των μισθώσεων.
Αναφορικά με την εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνας-Περάματος από τη σύμβαση παραχώρησης κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι εφικτό, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι αν υπήρχε τελικά μια θετική απόφαση, αυτή θα άνοιγε τον «ασκό του Αιόλου» και για τα υπόλοιπα πορθμεία που βρίσκονται στα υπό αξιοποίηση λιμάνια με οικονομικές και «παράλογες» απαιτήσεις από τους δήμους.
Στο μεταξύ, το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, έχει επιλέξει ως δεύτερο ανεξάρτητο αποτιμητή την American Appraisal Hellas από κοινού με την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος.
Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές (την κινεζική Cosco, τη δανική APM Terminals και την ICTS από τις Φιλιππίνες), αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου το αργότερο, ενώ αυτοί που συνεχίζουν να επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για την επένδυση, είναι η Κινέζοι και οι Δανοί.
Σημειώνεται ότι για να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης, η οποία με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.