Στη «μάχη» για το παράνομο εμπόριο ρίχνονται και ιδιώτες ελεγκτές. Με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων για την καταπολέμηση του παράνομου εμπορίου, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σε συνεργασία με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προχωρά στην αναμόρφωση της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ).
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΥΛΙΑ
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Realnews, το σχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τη στελέχωση της ΔΙΜΕΑ με 30 ελεγκτές του ιδιωτικού τομέα για την εφαρμογή ορισμένου αριθμού ελέγχων παράνομου εμπορίου. Ουσιαστικά, οι ιδιώτες, εφόσον πιστοποιηθούν για τον συγκεκριμένο τομέα της ΔΙΜΕΑ από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης, θα μπορούν να ενταχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό της.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έχει δώσει σαφείς εντολές ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου οι έλεγχοι να είναι περισσότεροι και πιο αποδοτικοί. Προς αυτή την κατεύθυνση, το σχέδιο για τη ΔΙΜΕΑ περιλαμβάνει την αναβάθμισή της με σύγχρονα ηλεκτρονικά εργαλεία ελέγχου, την καθιέρωση προγραμμάτων ενημέρωσης και διάχυσης πληροφοριών τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές, καθώς και την εγκατάσταση σταθμών ελέγχου παράνομου εμπορίου σε διάφορες περιοχές σε όλη τη χώρα, προκειμένου να λειτουργούν ως σταθερά σημεία ελέγχου οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα από γειτονικές χώρες.
Για την αναμόρφωση της ΔΙΜΕΑ αναμένεται να υλοποιηθούν τέσσερις μεγάλες μεταρρυθμίσεις για τις οποίες θα δαπανηθούν 16 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. Το έργο υλοποιεί για λογαριασμό του υπουργείου Αναπτυξης και Επενδύσεων η Mονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγαλύτερο μέρος από την αναμόρφωση της ΔΙΜΕΑ θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου.
Μεικτά κλιμάκια
Η πρώτη μεταρρύθμιση περιλαμβάνει την κατάρτιση συνολικού σχεδίου δράσης για την εφαρμογή των ελέγχων και την ανάθεση έργου ορισμένου χρόνου σε 30 ελεγκτές του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου. Βασική προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση της ικανότητας της ΔΙΜΕΑ, κατά τα τρία πρώτα χρόνια της ίδρυσής της, μέχρι να στελεχωθεί πλήρως και επαρκώς. Οι ελεγκτές του ιδιωτικού τομέα θα συμμετέχουν στα μεικτά κλιμάκια, όποτε τους ζητείται ανάλογα με το τρέχον πρόγραμμα, προκειμένου να υποστηρίξουν και να βοηθήσουν τους ελεγκτές του υπουργείου, οι οποίοι θα είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για το ελεγκτικό έργο. Η διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο. Επίσης, στην πρώτη μεταρρύθμιση περιλαμβάνεται η εντατικοποίηση των ελέγχων, η αύξηση του αριθμού των ελεγκτικών μέσων (οχήματα, εξοπλισμός) και η εγκατάσταση σταθμών ελέγχου παράνομου εμπορίου σε διάφορα μέρη της χώρας, τα οποία θα λειτουργούν ως σταθερά σημεία ελέγχου οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα από γειτονικές χώρες.
Στόλος
Επιπροσθέτως, προβλέπεται η προμήθεια στόλου 13 νέων οχημάτων, ενός αυτοκινούμενου 3D Scanner για τον εντοπισμό παράνομων εμπορευμάτων, καθώς επίσης και η προμήθεια και τοποθέτηση έξι προκατασκευασμένων κοντέινερ (τύπου ISOBOX) σε σταθερά σημεία ελέγχου, σε διαφορετικά, στρατηγικά σημεία της χώρας. Ο διαγωνισμός για την προμήθειά τους αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος Αυγούστου.
Διαβάστε εδώ κι εδώ το δημοσίευμα της Realnews