Η απάντηση του ΥΠΟΙΚ στη ΝΔ για την παράταση παραχώρησης του “Ελ. Βενιζέλος”

Ο διαγωνισμός για την παράταση παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ.
Βενιζέλος» της Αθήνας έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο συμμετέχουν ως παρατηρητές
ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και
ένας εκπρόσωπος των κρατών – μελών της Ευρωζώνης, αναφέρει το υπουργείο
Οικονομικών, απαντώντας σε ανακοίνωση της ΝΔ που έκανε λόγο για «αμείλικτα
ερωτήματα διαφάνειας» και «ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου».


Το ΥΠΟΙΚ σημειώνει στην ανακοίνωσή του ότι η αύξηση του
τιμήματος από 484 σε 1,115 δισ. ευρώ συνέβη, επειδή το ΤΑΙΠΕΔ χρησιμοποίησε τα στοιχεία του
2015 για την αποτίμηση της παράτασης. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας τη
ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα και τις ιδιαίτερα θετικές προοπτικές
για αύξηση του ΑΕΠ, ζήτησε την αναθεώρηση των στοιχείων. Η αναθεώρηση αυτή οδήγησε
στην αύξηση του τιμήματος», προσθέτει το ΥΠΟΙΚ.



Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ



«Η Νέα Δημοκρατία, ελλείψει αντιπολιτευτικού λόγου,
προσπαθεί να ανακαλύψει «ενδείξεις ενός τεράστιου σκανδάλου» στην υπόθεση της
παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.


Η αλήθεια, όμως, την οποία μάλλον επιλέγει να αγνοεί η ΝΔ
είναι η εξής:


– Η
δυνατότητα παράτασης για ακόμα 20 χρόνια προβλέπεται στην υφιστάμενη σύμβαση
παραχώρησης του Αεροδρομίου, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α΄ 202).



– Το
δικαίωμα παράτασης της σύμβασης του Αεροδρομίου μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, με την υπ’ αριθ. 187 Απόφαση της
Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ Β’
2061/19.09.2011), όταν δηλαδή Υπουργός Οικονομικών ήταν ο πρώην συνέταιρος της
ΝΔ, κ. Ευ. Βενιζέλος.



– Η
συμφωνία για την παράταση της σύμβασης του Αεροδρομίου αποτελούσε ένα από τα
προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής.



– Με βάση
το Ν. 3986/2011, η αποτίμηση, η επεξεργασία των νομικών κειμένων και εν γένει η
διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου ήταν αρμοδιότητα
του ΤΑΙΠΕΔ. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ (στο οποίο συμμετέχουν ως
παρατηρητές, ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ένας εκπρόσωπος των κρατών μελών της
Ευρωζώνης), με τη συμβολή των χρηματοοικονομικών (Eurobank -Lamda
Infrastructure Finance) και νομικών (Potamitis-Vekris, Clifford Chance)
συμβούλων του, και την έγκριση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων κατέληξε στις
τελικές αποφάσεις για την επέκταση της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς
Αερολιμένα Αθηνών.




– Ακριβώς
για λόγους ασφάλειας του εγχειρήματος, η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε, πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, να
προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής.



Με άλλα λόγια, η παρούσα κυβέρνηση έπραξε το ακριβώς
αντίθετο απ’ ό,τι συνήθιζαν να κάνουν οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για πολλά χρόνια,
να αγνοούν δηλαδή την ενωσιακή νομοθεσία, με αποτέλεσμα η χώρα να πληρώνει
ακόμα υπέρογκα πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παραβιάσεις σε θέματα
κρατικών ενισχύσεων.



– H Γενική
Διεύθυνση Ανταγωνισμού, πράγματι, θεώρησε ότι το τίμημα πρέπει να αυξηθεί από
484 σε 1.115 εκατ. ευρώ. Αυτό συνέβη επειδή το ΤΑΙΠΕΔ χρησιμοποίησε τα στοιχεία
του 2015 για την αποτίμηση της παράτασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας
τη ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα και τις ιδιαίτερα θετικές προοπτικές
για αύξηση του ΑΕΠ, ζήτησε την αναθεώρηση των στοιχείων. Η αναθεώρηση αυτή οδήγησε
στην αύξηση του τιμήματος».






Exit mobile version