«Με την προώθηση της αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να αυξήσει τα δημόσια έσοδα αλλά και να πείσει τους επενδυτές για τη μεταρρυθμιστική βούληση της νέας κυβέρνησης», γράφει η Handelsblatt σε ανταπόκριση από την Αθήνα.
Το ελληνικό δημόσιο αποσκοπεί στην πώληση του 30% του αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» από το συνολικό μερίδιο του 55% που κατέχει. Τα έσοδα της ιδιωτικοποίησης υπολογίζονται στα 1,5 δισ. ευρώ.
Η μερική ιδιωτικοποίηση περιλαμβάνεται στους όρους των δανειστών, οι οποίοι θα έπρεπε να είχαν εκπληρωθεί εδώ και καιρό. Καθυστέρησε ωστόσο λόγω έριδας για την κατανομή των θέσεων στο Διοικητικό Συμβούλιο. Πίσω από την κόντρα αυτή όμως κρύβονταν η επιθυμία του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να παραμείνει η εταιρία υπό τον έλεγχο του δημοσίου. Με υπουργική απόφαση ωστόσο η νέα κυβέρνηση άνοιξε το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση.
Η Αθήνα ελπίζει τώρα ότι η πώληση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2020, συνεχίζει η γερμανική οικονομική εφημερίδα. Ευελπιστεί ότι με τη διάθεση του μεριδίου της στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα δοθεί ώθηση και σε άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Σε αυτές ανήκει και η αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού καθώς και η πώληση του κρατικού μεριδίου στα Ελληνικά Πετρέλαια, τη ΔΕΠΑ και την ΔΕΔΗΕ.
Μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην Cosco, η κυβέρνηση δρομολογεί την ιδιωτικοποίηση δέκα ακόμα λιμανιών, αρχής γενομένης από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Όπως και το λιμάνι του Πειραιά έτσι και εκείνο της Αλεξανδρούπολης έχει εκτός από οικονομικό, γεωπολιτικό ενδιαφέρον, μιας και οι ΗΠΑ αναζητούν ένα ενεργειακό κόμβο για την διακίνηση και φυσικού αερίου αλλά και ένα σταθμό για τον στόλο τους στη Μεσόγειο».
Πηγή Πληροφοριών: Deutsche Welle