Quantcast
Η μείωση τιμών στα καύσιμα έφερε πτώση πωλήσεων σε μικρά και μεσαία αυτοκίνητα - enikonomia.gr
share

Η μείωση τιμών στα καύσιμα έφερε πτώση πωλήσεων σε μικρά και μεσαία αυτοκίνητα

δημοσιεύτηκε:

Η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου έχει πλέον ένα νέο θύμα: τα μικρού και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων για το Μάρτιο στις ΗΠΑ ήταν απογοητευτικές, υποχωρώντας σε περίπου 16,6 εκατ. οχήματα έναντι εκτιμήσεων για 17,4 εκατ. οχήματα. 

Ενώ οι πωλήσεις για φορτηγάκια, SUV και crossover οχήματα (CUV) κινήθηκαν όλες θετικά, οι πωλήσεις μικρών, πολυτελών και μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτων υποχώρησαν.«Το μικρού και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα τύπου sedan είναι το πρόβλημα.

Κοιτάζοντας τα στοιχεία του προηγούμενου μήνα, βλέπουμε μια ύφεση στα αυτοκίνητα», σημείωσε στο CNBC σήμερα Πέμπτη 7 Απριλίου ο επικεφαλής αναλυτής της Barclays Capital για την αυτοκινητοβιομηχανία, Brian Johnson.

«Η χαμηλή τιμή του πετρελαίου πραγματικά οδηγεί τους πελάτες μακριά από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, σε μεγαλύτερου μεγέθους οχήματα και τα ελαφρά φορτηγάκια», τόνισε.

Σημειώνεται ότι οι τιμές του αργού έχουν βυθιστεί περισσότερο από 60%, κοντά στα 37 δολ./βαρέλι σε σχέση με τα μέσα του 2014.

Η ανακοίνωση της Fiat Chrysler την Τετάρτη 6 Απριλίου ότι θα προχωρήσει σε 1.300 απολύσεις και θα πάψει μία βάρδια σε εργοστάσιό της που παράγει το μεσαίου μεγέθους Chrysler 200 αποτελεί ένα σύμπτωμα της ύφεσης στην αγορά αυτοκινήτου, επεσήμανε ο Johnson.

Σε σημείωμά του ο ίδιος τονίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να χρειαστεί να μειώσουν την παραγωγή τους κατά το Β’ εξάμηνο, αν οι πωλήσεις δεν αντιστρέψουν την πορεία τους. Πέρυσι, οι κατασκευαστές πούλησαν 17,5 εκατομμύρια ελαφρά οχήματα στις ΗΠΑ.

Ένας στόλος μισθωμένων οχημάτων που αναμένεται να «πλημμυρίσει» την αγορά σημαίνει ότι θα υπάρξει περαιτέρω πίεση στις τιμές των εκθεσιακών χώρων πώλησης Ι.Χ. και θα αυξήσει τους κινδύνους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σημείωσε ο Johnson στο CNBC. «Καθώς αυτά τα οχήματα επιστρέφουν στην αγορά, πιστεύουμε ότι οι αξίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πρόκειται να κινηθούν χαμηλότερα. Όταν οι αξίες των μεταχειρισμένων υποχωρούν, οι συμφωνίες μίσθωσης γίνει πιο ακριβές», είπε.

Ακόμη και αν οι πωλήσεις οχημάτων ανακάμψουν και πάλι πάνω από τα 17 εκατ. οχήματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει πιθανότατα να προσφέρουν αυξημένα κίνητρα και υποστήριξη για τα χρηματοδοτικά προγράμματα εντός του έτους, είπε ο Johnson.

Οι τρέχουσες συνθήκες στην αγορά ευνοούν τη Ford και τη General Motors και η «όρεξη» των καταναλωτών για φορτηγά και SUV μάλλον θα αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος των κινήτρων, καταλήγει.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.