Η «πιεσμένη» αγορά των ναύλων τους τελευταίους μήνες έχει «φρενάρει» και τον κλάδο των αγοραπωλησιών παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται στα χαμηλά σημεία του έτους και μάλιστα ακούγονται και γνώμες ότι ενδεχομένως να υπάρξουν και περαιτέρω οριακές μειώσεις καθώς εκτιμάται ότι η αγορά δεν θα παρουσιάσει τίποτα το αξιόλογο το επόμενο διάστημα.
Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «George Moundreas» και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όπου παρά το γεγονός οι τιμές είναι διορθωμένες πτωτικά συγκριτικά με τα μέσα του χρόνου, ο όγκος των παραγγελιών σε DWT είναι μειωμένος κατά 36% περίπου λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία μέχρι και τέλος Οκτωβρίου και ανάγοντας τα σε ετήσια βάση.
Σε αξία, το σύνολο των παραγγελιών για το ίδιο διάστημα, ανέρχεται στα $ 83,2 δισ. εμφανίζοντας μείωση 23% από χρόνο σε χρόνο και με αναγωγή σε ετήσια βάση.
Για τους πρώτους 10 μήνες του έτους, το σύνολο των παραγγελιών των Κορεάτικων ναυπηγείων έκλεισε στις 261 (26,5 εκ. DWT) μείωση 36% συγκριτικά με το 2013. Τα Κινεζικά ναυπηγεία το ίδιο διάστημα είχαν 728 παραγγελίες (46,6 εκ. DWT) μείωση κατά 34% σε ετήσια βάση, ενώ και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας παρουσίασαν και αυτά 36% μείωση καθώς οι παραγγελίες μέχρι τον Οκτώβριο έκλεισαν στα 303 πλοία (16,9 εκ. DWT).
Όπως έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν, η αγορά τα προηγούμενα χρόνια ήρθε αντιμέτωπη με την σωρευτική αύξηση της προσφοράς (Supply) που την επηρέασε αρνητικά, αλλά για τα επόμενα 2-3 χρόνια δείχνει ότι θα κινηθεί σε «υγιή» επίπεδα μεταξύ 5-6% και το ζητούμενο τώρα πια είναι η αύξηση της ζήτησης (Demand) δηλαδή η βελτίωση της Παγκόσμιας οικονομίας.