Quantcast
ΕΒΕΠ: Οι 8 βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων - enikonomia.gr
share

ΕΒΕΠ: Οι 8 βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων

δημοσιεύτηκε:

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) ενημερώνει σχετικά με την ετήσια έκδοση «State of Grocery Europe» η οποία είναι μια σημαντική έρευνα που εξετάζει τις πιο διαδεδομένες τάσεις που θα επηρεάσουν τον κλάδο των καταστημάτων και αλυσίδων τροφίμων από το 2024 και μετά. Ο κλάδος της αγοράς τροφίμων, σε όλη την Ευρώπη, συνεχίζει, και μετά το πρώτο τεράμηνο του 2024, να προβληματίζεται με τον πληθωρισμό των τιμών, που σημειωτέον το 2023 έκλεισε κατά μέσο όρο στο 12,8%, φθάνοντας έτσι στο υψηλότερο επίπεδό από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ενώ λοιπόν οι δυσμενείς συνθήκες της αγοράς πιέζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών και τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται από το αυξανόμενο κόστος, παραταύτα αρχίζουν να υπάρχουν σημάδια ελπίδας. Ο πληθωρισμός από την αρχή του έτους έχει σταθεροποιηθεί, οι πραγματικοί μισθοί ανακάμπτουν και λιγότεροι καταναλωτές δείχνουν πρόθεση να υποχωρήσουν από τις συνήθειες τους, με ορισμένους μάλιστα τομείς του λιανικού εμπορίου να κινούνται ανοδικά.

Όσον αφορά τις προσδοκίες για το τρέχον έτος εκτιμάται πως μετά ένα σταθερό α’ εξάμηνο, η κατάσταση θα βελτιωθεί το β´ εξάμηνο, καθώς θα περιοριστούν τα υψηλά επιτόκια και οι γεωπολιτικές εντάσεις δεν θα επιδεινώσουν τη συνολική κατάσταση.  Οι καταναλωτές «κάνουν κλικ» στα κοινωνικά δίκτυα, με 20 από τα 30 κορυφαίες ευρωπαϊκές αλυσίδες τροφίμων να έχουν ήδη μια καθιερωμένη επιχείρηση κοινωνικών μέσων της λιανικής τους πώλησης.

 

Τι δήλωσε ο Β. Κορκίδης 

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: «Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου πωλήσεων στο λιανεμπόριο παρουσίασε τον περασμένο μήνα πτώση 9,8% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης μειώθηκε κατά 3,8% και ο γενικός δείκτης του κύκλου εργασιών σε σταθερές τιμές. Η μεγαλύτερη πτώση κατά 20,3% στον δείκτη του όγκου των πωλήσεων σημειώθηκε στα πολυκαταστήματα, ενώ τα καταστήματα τροφίμων και ποτών κινήθηκαν με πτώση 8% και τα «Super Market» με μείωση 6%. Σημαντικό στοιχείο έρευνας για τον ελληνικό αγροδιατροφικό κλάδο είναι πως μεγάλο μέρος των προϊόντων που καταναλώνουμε, από κρέατα έως φρούτα και λαχανικά, είναι εισαγωγής από γειτονικές ή τρίτες χώρες. Ήρθε η ώρα, η Ευρώπη να περιορίσει την αγροδιατροφική της εξάρτηση και να ανακτήσει την επισιτιστική της επάρκεια μέσα από την αύξηση της παραγωγής στις 27 χώρες μέλη της».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.