Ένας στους δέκα Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές κατά την εορταστική περίοδο συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday σε σχέση με αντίστοιχο διάστημα των προηγούμενων ετών, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας, Kaspersky. Παράλληλα, στην ίδια έρευνα επισημαίνεται πως τέσσερις στους δέκα σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις.
Μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα εξής:
-Το 60% των Ελλήνων δεν πρόκειται να πτοηθεί από τις δυσμενείς συνθήκες πραγματοποιώντας κανονικά τα Χριστουγεννιάτικα τους ψώνια, αλλά σχεδόν οι μισοί θα μειώσουν το διαθέσιμο τους “budget” τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία COVID-19.
-Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το κοινωνικό πρόσημο των φετινών, εορταστικών αγορών, καθώς σχεδόν ένας στους τρεις δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικων του αγορών σε μικρότερα καταστήματα φέτος για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
-Ακόμη μία πτυχή που φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά είναι η φύση των αγορών, καθώς τέσσερις στους δέκα Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα επικείμενα, εορταστικά τους ψώνια λόγω της πανδημίας, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο. Η συνθήκη αυτή εγείρει φυσικά και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες.
-Ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων μοιάζει υποψιασμένο απέναντι σε τέτοιες κακόβουλες ενέργειες, καθώς το 61,6% δηλώνει πως γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας άγνωστων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και μπορεί να αποδειχθούν απάτες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως εάν το website ενός καταστήματος δεν φαίνεται νόμιμο, θα βγουν αμέσως από αυτό και θα επισκεφθούν ένα εμπορικό σήμα από το οποίο έχουν αγοράσει στο παρελθόν προκειμένου να είναι σίγουροι. Ειδικότερα όσον αφορά την περίοδο των εορτών, τέσσερις στους δέκα δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) γνωρίζει ότι οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.
«Οι διαδικτυακές αγορές είναι ένας δελεαστικός και εύκολος τρόπος για να χάσουμε τα χρήματά μας. Τα emails με ευκαιρίες και προσφορές καταφθάνουν στα εισερχόμενά μας και με μερικά κλικ τα αγαθά μπορούν να βρουν τον δρόμο τους στα σπίτια μας χωρίς να πρέπει να σηκωθούμε από τον καναπέ μας. Αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο. Δεδομένου του δύσκολου έτους που έχουμε διανύσει, οποιεσδήποτε ευκαιρίες ή σημαντικές εκπτώσεις θα είναι πολύ δελεαστικές, καθώς πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την εορταστική περίοδο. Ωστόσο, ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να σκέφτονται τα δεδομένα που παραδίδουν σε μια προσπάθεια για μεγαλύτερη έκπτωση. Σκεφτείτε αν είναι απολύτως απαραίτητο να μοιραστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία για κάθε αγορά και, αν δεν είναι, τότε πρόκειται για ένα τέχνασμα για να σας δελεάσει να αποκαλύψετε τα δεδομένα σας. Εξασφαλίζοντας ότι οι συμφωνίες είναι γνήσιες πριν κάνουν οποιεσδήποτε αγορές, οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πιθανών παγίδων και να απολαύσουν τα Χριστούγεννα», σχολιάζει ο Κύριος Ερευνητής Ασφάλειας στην Kaspersky, David Emm.