Έρχεται νέα ρύθμιση για την προστασία των καταναλωτών από απάτες μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως γνωστοποίησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στο “Πρώτο Πρόγραμμα”.
«Θα φέρουμε πολύ σύντομα μια αλλαγή στο θέμα της καταναλωτικής νομοθεσίας» τόνισε και πρόσθεσε πως σύμφωνα με αυτή θα προστατεύονται οι καταναλωτές από τακτικές εξαπάτησης μέχρι κάποιο όριο χρημάτων προκειμένου να μην υπάρχουν πολύ δραματικά φαινόμενα. Δυστυχώς υπάρχουν καταναλωτές που έχουν χάσει αθέμιτες περιουσίες από ένα μεγάλο λάθος, σημείωσε και επανέλαβε πως είναι μεγάλο λάθος του καταναλωτή να δίνει τα στοιχεία της τράπεζας του στους επιτήδειους.
Πώς θα προστατεύεται ο καταναλωτής από τις απάτες
Στη συνέχεια ρωτήθηκε πώς ο καταναλωτής θα προστατεύεται από τις απάτες και δεν θα δίνει τους κωδικούς της τράπεζας του στους επιτήδειους. «Με τη νέα νομοθετική ρύθμιση θα υπάρχει ένα όριο ευθύνης για τον καταναλωτή περίπου της τάξεως των 1.000 ευρώ ίσως και λίγο περισσότερο. Από εκεί και πέρα θα πρέπει η τράπεζα να διασφαλίζει ότι η συναλλαγή αυτή δεν πρέπει να γίνει με κανένα τρόπο. Δηλαδή, θα έχει πολύ περισσότερες ασφαλιστικές δικλείδες από ό,τι έχει σήμερα, έτσι ώστε μόνο με δόλο πλέον ο καταναλωτής να μπορεί να προσχωρήσει σε τέτοια συναλλαγή» απάντησε.
Τι ισχύει σήμερα
Υπενθύμισε δε ποιο είναι σήμερα το πλαίσιο που εφαρμόζεται σήμερα για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Αυτή στιγμή, εάν κάποιος καταναλωτής κάνει κάποια λάθη στη χρήση των τραπεζικών του διαπιστευτηρίων χωρίς να φταίει, τότε εκεί έχει μια πάρα πολύ μικρή ευθύνη κοντά στα 50 ευρώ, τόνισε.
Ωστόσο την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε πως δεν προστατεύεται μέχρι στιγμής ο καταναλωτής εάν η αμέλεια του είναι βαριά, δηλαδή δώσει κωδικούς απευθείας σε μια επιχείρηση. Διότι αν δώσει ο καταναλωτής τους κωδικούς και μπει κάποιος στο e-banking του, εκεί τα πράγματα είναι πραγματικά πάρα πολύ δύσκολα.