Έρχεται η «Εφορία Κεφαλαίου» – Ποιες αλλαγές θα γίνουν σε ΔΟΥ και taxisnet

Εφορία

Έρχεται η Εφορία Κεφαλαίου. Όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του ΑΝΤ1, «αρχές Σεπτεμβρίου δημιουργείται το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης, το ΚΕΒΙΣ το οποίο έχει να κάνει με όλα αυτά τα πράγματα που έχουν σχέση με αυτού του είδους διαδικασίες και το οποίο θα είναι ένα για την Αττική. Δημιουργείται ας πούμε η Εφορία Κεφαλαίου όπου συγκεντρώνονται όλα τα ζητήματα του κεφαλαίου με το myproperty». «Το τελευταίο που θα κάνουμε θα είναι το μητρώο το οποίο θα συγκεντρωθεί και αυτό. Ουσιαστικά οι Εφορίες θα έχουν μια λογική εξυπηρέτησης και βοήθειας του πολίτη», όπως εξήγησε.

Για το νέο taxis

Eπίσης ρωτήθηκε εάν υπάρχει η σκέψη να γίνει μια κοινή ρύθμιση για την εξόφληση του ΕΝΦΙΑ με τον φόρο εισοδήματος και άλλων οφειλών.  «Υπάρχει στο σχεδιασμό το λεγόμενο νέο taxisnet του οποίου η βασική λογική είναι να επιλύσει αυτό το πρόβλημα» απάντησε και υπενθύμισε πώς λειτουργούσε παλαιότερα το taxisnet. Παλαιότερα ήταν αναγκαία η φυσική παρουσία του πολίτη σε κάθε Εφορία σύμφωνα με τις βάσεις του taxisnet, σημείωσε και πρόσθεσε πως  «υπήρχαν server  που συγκέντρωναν κάποια λίγα δεδομένα το βράδυ. Κάναμε μια τεράστια προσπάθεια και τώρα πια είναι όλα τα δεδομένα σε ένα σημείο στους κεντρικούς server της ΑΑΔΕ σε συνεργασία με του ποσού και στο cloud του δημοσίου.  Με αυτόν τρόπο από το σπίτι και το ίντερνετ τώρα μπορεί να κάνει κανείς  όλες τις δουλειές του».

Και συνέχισε λέγοντας πως «το επόμενο στάδιο είναι η πλήρης ενοποίηση της εξυπηρέτησης του κοινού και να μην έχει σημασία πια η Εφορία. Aυτό που μας ρωτάνε συνέχεια ΑΦΜ και εφορία. Η δεύτερη ερώτηση δεν θα  υπάρχει, θα υπάρχει μόνος ένας ΑΦΜ και θα μπορεί να δει κανείς  όλες τις δουλειές του εκεί. Είναι κάτι που υπάρχει, έχει σχεδιαστεί. Καταλαβαίνουμε όμως πως αυτά δεν είναι μια μικρή εφαρμογή που θα μας πάρει κάποιες εβδομάδες ή κάποιους  μήνες για να γίνει. Γιατί δεν είναι μόνο στις ρυθμίσεις αλλά σε όλα τα συστήματα του taxis. Υπάρχει σχετικός διαγωνισμός που τρέχει αυτή τη στιγμή και γράφονται και οι προδιαγραφές που απαιτούνται. Μιλάμε για ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης  8 μηνών».

Αυτό δεν αφορά μόνο την εξόφληση οφειλών καθώς γίνεται η αναδιοργάνωση της ΑΑΔΕ  σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο .Είναι μια λογική στην οποία συγκεντρώνονται μια σειρά από υπηρεσίες, τόνισε με έμφαση.

Διευκρινίσεις για τη λειτουργία του “112″ της Εφορίας 

Μεταξύ άλλων έδωσε διευκρινίσεις για τη λειτουργία του “112″ της Εφορίας. «Είναι ένα μέτρο το οποίο δεν εντάσσεται ούτε στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ούτε σε οτιδήποτε άλλο. Είναι ένα μέτρο που εντάσσεται στη βελτίωση της εξυπηρέτησης και της συμμόρφωσης των φορολογουμένων με έναν τρόπο που είναι φιλικός προς τους πολίτες. Δηλαδή τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να θυμίζουμε τις υποχρεώσεις του φορολογουμένου. Γιατί έχουμε πάρα πολλές περιπτώσεις στις οποίες κάποιος ξεχνιέται, δεν παίρνει χαμπάρι ότι κάτι συμβαίνει και δυστυχώς μετά τα μετρά σκληραίνουν» είπε και ανέφερε ένα πραγματικό περιστατικό οφειλέτη.

Κάποιος είχε ορισμένα χρέη τα οποία τα ενέταξε σε κάποια ρύθμιση, ωστόσο πλήρωσε 2 μέρες αργότερα από τη λήξη προθεσμίας τη δόση της οφειλής  του. «Αυτό σημαίνει ότι δεν έδωσε τους τόκους που αναλογούσαν, η δόση της οφειλής του άλλαξε. Άρχισε να μην κουμπώνει η ρύθμιση δηλαδή ενώ συνέχιζε να πληρώνει μήνα με τον μήνα, φαινόταν ότι είχε χάσει τις δόσεις. Η ρύθμιση έπεσε και του έκαναν κατάσχεση στον λογαριασμό» είπε και επεσήμανε πως ο στόχος του μέτρου είναι η Εφορία να υπενθυμίζει στον φορολογούμενο 2 με 3 ημέρες πριν λήξει η προθεσμία για τις εκκρεμότητες του.

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version