Επιστολή προς τους υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής
Πολιτικής, κ. Θ. Δρίτσα, Οικονομίας,
Ανάπτυξης & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων,
κ. Χ. Σπίρτζη απέστειλε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος,
με την οποία ζητεί την παρέμβασή τους, προκειμένου να δοθεί λύση στα προβλήματα
στις εισαγωγές και εξαγωγές που έχουν προκληθεί από τις συνεχιζόμενες
κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
“Κύριοι Υπουργοί,
Σε μια εποχή που η επιχειρηματική κοινότητα έχει ήδη επιβαρυνθεί
βαρύτατα από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, όπως η δραματική μείωση του
τζίρου, η δυσχέρεια στη ρευστότητα μετά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, η
άνοδος των ποσοστών της ανεργίας, η ελάττωση των επενδύσεων και το αναπόφευκτο
λουκέτο σε αρκετές επιχειρήσεις, καλείται να ανταπεξέλθει σε ένα ακόμα εμπόδιο
που έχει ανακύψει.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που οδηγούν στο κλείσιμο των λιμανιών του
Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μετά τον προηγηθέντα αποκλεισμό της
σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας και Π.Γ.Δ.Μ. από πρόσφυγες και μετανάστες,
αποτελεί ένα ακόμα σοβαρότατο πλήγμα για τους Έλληνες επιχειρηματίες και τη
βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρονική συγκυρία των απεργιακών
κινητοποιήσεων, που λαμβάνουν χώρα παράλληλα με την έναρξη της θερινής
τουριστικής περιόδου, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται αυξημένη κίνηση στον κλάδο
της κρουαζιέρας, θα απομακρύνει κάθε ελπίδα για οικονομική ανάκαμψη.
Η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων, ευπαθών και μη, έχει καταστεί
ανέφικτη, καθώς τα πλοία αδυνατούν να προσεγγίσουν τα λιμάνια, δημιουργώντας
σημαντικά προβλήματα στους εξαγωγείς. Η απουσία ειδικού κοντέινερ στο λιμάνι
της Θεσσαλονίκης είναι άμεσο αποτέλεσμα των απεργιακών κινητοποιήσεων, που
επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Κατανοώντας την ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα που έχει το εξαγωγικό
και το διαμετακομιστικό εμπόριο για την Οικονομία της Χώρας και το ανεπανόρθωτο
πλήγμα που επιφέρει σε αυτή και στον ήδη δοκιμαζόμενο επιχειρηματικό κλάδο η
παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών,
συντασσόμαστε με τις εκκλήσεις μεγάλου αριθμού Επιμελητηρίων για άμεση εύρεση
μιας αποτελεσματικής λύσης που θα αποκαταστήσει την ορθή λειτουργία των δύο μεγάλων
εξαγωγικών λιμανιών και την επαναφορά της απρόσκοπτης διακίνησης των
εμπορευμάτων”.