Ανοδικά κινήθηκε ο πληθωρισμός της Ελλάδας τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, η Αρχή επισημαίνει σε ανακοίνωση της ότι, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2019 (έτος αναφοράς 2009=100,0) έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2019 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2018, προέκυψε αύξηση 0,6% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2019, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2019, παρουσίασε αύξηση 0,1% έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2019 με Ιανουάριο 2019
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
– 0,3% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, μοσχάρι, νωπά ψάρια, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες.
– 0,4% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
– 2,0% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
– 1,1% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
– 0,3% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
– 0,7% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
– 7,7% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
– 0,4% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
Άνοδος 0,8% για τον εναρμονισμένο δείκτη
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2019 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:
Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2019, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017.