Quantcast
Ελληνικά προϊόντα πωλούνται φθηνότερα στην Γερμανία από ότι στην Ελλάδα - Crash test στις τιμές - enikonomia.gr
share

Ελληνικά προϊόντα πωλούνται φθηνότερα στην Γερμανία από ότι στην Ελλάδα – Crash test στις τιμές

δημοσιεύτηκε:

Ελληνικά προϊόντα πωλούνται φθηνότερα στα σούπερ μάρκετ της Γερμανίας από ό,τι στη χώρα μας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN. Οι διαφορές στις τιμές εντοπίστηκαν σε μια σειρά προϊόντων.

Χαλβάς

Xαλβάς της ίδιας εταιρείας και ίδιας ποσότητας πωλείται στην τιμή των 4,60 ευρώ σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας από 6 ευρώ που είναι η τιμή πώλησής του στην Ελλάδα.

Γιαούρτι 

Γιαούρτι, η ίδια ακριβώς συσκευασία πωλείται σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας  στην τιμή των 3,99 ευρώ από 4,38 ευρώ που κοστίζει με προσφορά στην Ελλάδα.

Φασόλια

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα φασόλια. Ίδιας εταιρείας και ποσότητας, η τιμή τους σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας δεν ξεπερνά τα 2,49 ευρώ  όταν στη χώρα μας  πωλούνται προς 2,53 ευρώ.

Ρύζι γλασέ 500 γραμμαρίων

Ακόμη πιο ακριβό είναι το ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων. Στη Γερμανία πωλείται στα 1,80 ευρώ ενώ στη χώρα μας κοστίζει 2,06 ευρώ. Και όλα αυτά όταν το μέσο μισθολογικό κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλότερο από την Ελλάδα.

Το OPEN ζήτησε εξήγηση από τον ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, Σωτήρη Πούλο. «Κάποιες εταιρείες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, αλλά σίγουρα τόσο  μεγάλες διαφορές δεν δικαιολογούνται.  Εδώ ο μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του. Λαμβάνουμε καθημερινά σχόλια ότι τα προϊόντα είναι ακριβά» σημείωσε  ο κ. Πούλος.

“Οι λίγες εταιρείες που ελέγχουν την προσφορά από τη μία και οι αναποτελεσματικοί έλεγχοι από την άλλη” αποτελούν βασικές αιτίες στις διαφορές τιμών.

«Η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους  κλάδους της οικονομίας μας ένας μικρός αριθμός επιχειρήσεων ελέγχει τη προσφορά. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη από τη  χαμηλή αποτελεσματικότητα των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων»  επεσήμανε ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος μιλώντας στο OPEN. 

Μία ακόμη παράμετρος για τους ειδικούς είναι η καταναλωτική συνείδηση των Γερμανών και η δράση των καταναλωτικών ενώσεων εκεί.

 Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ:

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.