Έρχονται ανακοινώσεις από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη για το νέο θεσμό των εκπτώσεων που θα εφαρμοστεί στη χώρα μας.
Όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης στο MEGA, την Τετάρτη θα γίνει συνέντευξη Τύπου για το θέμα των εκπτώσεων και οι ανακοινώσεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει ο νέος θεσμός θα γίνουν από τον ίδιο.
«Οι εκπτώσεις από φέτος δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που ξέρατε όλα αυτά τα χρόνια. Είναι άλλο πράγμα γιατί; Ψηφίσαμε νόμο, ενσωματώσαμε Ευρωπαϊκή Οδηγία και είμαστε από τις πρώτες χώρες της Ευρώπης που την εφαρμόζει… νομίζω είμαστε η τέταρτη χώρα», σημείωσε.
«Τώρα λέμε ότι δεν φτάνει να πει ένα κατάστημα ότι πουλάει ένα προϊόν με 40% έκπτωση που το είχε την περασμένη εβδομάδα. Τώρα ως τιμή αναφοράς ενός προϊόντος παίρνουμε τη χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα. Δηλαδή τις τελευταίες 30 ημέρες ποια ήταν η χαμηλότερη τιμή;», πρόσθεσε και ξεκαθάρισε πως δεν επιτρέπεται το κατάστημα να αλλάξει μια πριν τις εκπτώσεις το ταμπελάκι σε ένα προϊόν.
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος
Στην συνέχεια ρωτήθηκε πως θα γίνεται ο έλεγχος αυτός. «Αυτό θα το ελέγξουμε ως εξής: Έχουμε φτιάξει ειδική πλατφόρμα το e- kataggelies όπου όποιος θέλει μπορεί να κάνει καταγγελίες για ένα προϊόν. Έχουμε ενεργοποιήσει το 1520 το τηλεφωνικό μας κέντρο και έχουμε και τη ΔΙΜΕΑ η οποία είναι έτοιμη επί ποδός, έτσι ώστε μόλις γίνει η καταγγελία να πάμε να το ελέγξουμε», απάντησε και επεσήμανε πως όποιος καταστηματάρχης δεν εφαρμόσει τους κανόνες αυτούς, τότε θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο, έχουμε ψηφίσει σχετικό νόμο.
«Η ΔΙΜΕΑ είναι έτοιμη για τις καταγγελίες. Επαναλαμβάνω e-kataggelies.gov.gr. Εκεί μπορείτε να κάνετε την καταγγελίας εάν σας κοροϊδέψουν στις εκπτώσεις και έτσι με αυτόν τρόπο μπορείτε να ξέρετε ότι από εδώ και πέρα οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές. Ξανά λέω τι νοούμε ως έκπτωση; Η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών ενός προϊόντος είναι η τιμή αναφοράς. Ό,τι έκπτωση θέλει να κάνει το κατάστημα επί αυτής της τιμής », σημείωσε μεταξύ άλλων.
Πότε αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις
- Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
- Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
- Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις:
α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και
β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
- Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.