Εφορία: Έρχεται μήνυμα «112» για τους οφειλέτες: Πώς θα λειτουργεί και ποιους θα αφορά

Εφορία

Mήνυμα «112» θα λαμβάνουν από την Εφορία οι οφειλέτες για τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους στο πλαίσιο της νέας Στρατηγικής Είσπραξης της ΑΑΔΕ για την περίοδο  2025-2029.

Ουσιαστικά η ΑΑΔΕ θα ενημερώνει μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων εγκαίρως τους πολίτες για τις φορολογικές υποχρεώσεις που λήγουν αλλά και για επιστροφές φόρων και θα λαμβάνει μέτρα όταν δεν υπάρχει συμμόρφωση. Τα μέτρα αυτά θα εξαρτώνται από το προφίλ και την ηλικία του χρέους. Ενδεικτικά αυτό σημαίνει πως αλλιώς θα αντιμετωπίζεται μια οφειλή που είναι ληξιπρόθεσμη για 1 χρόνο και αλλιώς μία οφειλή που είναι «κόκκινη» για διάστημα 3 ετών.

Η ΑΑΔΕ λοιπόν θα έχει φακελωμένα όλα τα στοιχεία των φορολογουμένων και με βάση αυτά θα κατηγοριοποιεί τους οφειλέτες. Με αυτόν τον τρόπο θα εξειδικεύονται οι δράσεις για τη διαχείριση χρέους και η ΑΑΔΕ θα το κάνει αυτό σύμφωνα με τη μεθοδολογία Payment capacity-Attitude-Recency-Event (PARE).

Οι τηλεφωνικές επικοινωνίες

Την ίδια στιγμή ΑΑΔΕ αναμένεται να πραγματοποιήσει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες προκειμένου να ενημερώσει τους φορολογούμενους για τη τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων αλλά και για τη συμμόρφωσή τους.

Αυτό αρχικά αυτό θα αφορά στους οφειλέτες που έχουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμα χρέη και που έχουν μπει στο μικροσκόπιο του ελεγκτικού μηχανισμού. Επίσης επισημαίνεται πως μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται “τρέξει” το σύστημα ολοκληρωμένης πληροφόρησης. Αυτό θα είναι ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ και  σε αυτό θα έχουν πιο εύκολα πρόσβαση σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.

Οι στόχοι για το 2025

Υπενθυμίζεται πως οι στόχοι της ΑΑΔΕ για το 2025 είναι μεταξύ άλλων οι εξής:

 

Exit mobile version