Μείωση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σημειώθηκε στην κατανάλωση της Ελλάδας το τελευταίο δίμηνο, λόγω εκλογών και πολιτικής αβεβαιότητας, αναφέρει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας.
Αναλυτικότερα, καταγράφηκαν απώλειες σχεδόν σε όλα τα εμπορικά είδη και τις υπηρεσίες (όπως ο κλάδος της εστίασης). Όλα αυτά οφείλονται στις πολιτικές εξελίξεις, στις εκλογές και στην αβεβαιότητα των διαπραγματεύσεων μέχρι την τελική συμφωνίας της νέας κυβέρνησης, που εξασφάλισε την χρηματοδότηση της χώρας για το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με το επιμελητήριο, οι εξελίξεις αυτές έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στην αγορά, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους και για αυτόν τον λόγο έχουν γίνει εκπτώσεις σε πολλά είδη που αγγίζουν το 50%.
Μεταξύ άλλων, οι πωλήσεις των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου στην πλειονότητά τους το 2014 ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με αυτές του 2013, το διάστημα (της προεκλογικής περιόδου, των Χριστουγέννων αλλά και αρχές του χρόνου), σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Πιο συγκεκριμένα, έξι στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τον τζίρο τους να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς και τρεις στις δέκα είδαν τον τζίρο τους να μένει περίπου αμετάβλητος.
Αξιοσημείωτο είναι δε ότι κυρίως οι μικρές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης. Μάλιστα το 71% των επιχειρήσεων που δεν απασχολεί προσωπικό εμφάνισε μικρότερες πωλήσεις το 2014 σε σύγκριση με την χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2013.
Τέλος ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι: «η ψυχολογία των καταναλωτών υποχώρησε όχι μόνο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αλλά και κατά τη διάρκεια των κρίσιμων συνδιασκέψεων του Εurogroup στις Βρυξέλλες» και συνέχισε λέγοντας ότι : «η αγορά είδε μια μικρή άνοδο την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων και αμέσως μετά οι καταναλωτές λόγω της πολιτικής αστάθειας, της γύρισαν την πλάτη, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί περί το 1δισεκατομμύριο ευρώ τζίρος από την περίοδο των εκπτώσεων».