Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Χειρότερες επιδόσεις πωλήσεων για τις μισές επιχειρήσεις κατά τις χειμερινές εκπτώσεις – Οι 3 προτάσεις

καταστήματα

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, συμμετέχοντας με τα δικά του ευρήματα στη μεγάλη πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων του 2025, σε συνδυασμό με τα στοιχεία για τον τζίρο του λιανικού εμπορίου το 2024 και λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματά της, επισημαίνει την ανάγκη άμεσων και στοχευμένων παρεμβάσεων για τη στήριξη των εμπορικών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα και στον Πειραιά, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις κατέγραψαν χειρότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, σε διψήφιο μάλιστα ποσοστό για αρκετές από τις μικρότερες, ενώ μόλις μια στις δέκα κατέγραψαν θετικές επιδόσεις.

Η δυσμενής αυτή εικόνα, έρχεται σε συνέχεια της εορταστικής περιόδου που προηγήθηκε, με την αυξημένη μεν κινητικότητα, αλλά με λιγότερες αποδείξεις. Στην ουσία, αντικατοπτρίζει αυτό που βιώνει η πραγματική οικονομία, ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν έντονες πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημά τους, οδηγώντας σε δραστική μείωση της ζήτησης.

Άλλωστε και για ολόκληρο το προηγούμενο έτος, ο ρυθμός πληθωρισμού ήταν μεγαλύτερος της αύξησης του τζίρου, γεγονός που δηλώνει ότι δοκιμάζεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς καλούνται να διαχειριστούν παράλληλα το υψηλό κόστος επαναγοράς των προϊόντων, τις αυξήσεις των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, αλλά και το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους. Ισχυρότερες πιέσεις φαίνεται να δέχονται οι σχετικά μικρότερες επιχειρήσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς καλεί την κυβέρνηση, σε συνδυασμό με τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς, να αναλάβει τις ακόλουθες πρωτοβουλίες:

1. Επανεξέταση του φορολογικού πλαισίου με αποκλιμάκωση της φορολογικής επιβάρυνσης και με μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενισχύοντας έτσι τη βιωσιμότητά τους.

2. Ενίσχυση της ρευστότητας: Παροχή στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων και διευκόλυνση της πρόσβασης σε κεφάλαια κίνησης, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις.

3. Αναμόρφωση της εκπτωτικής περιόδου: Διεξαγωγή διαλόγου με τους θεσμοθετημένους εκπροσώπους του εμπορίου, προκειμένου να επιτευχθεί ο αποτελεσματικός συγχρονισμός των εκπτώσεων με τις πραγματικές ανάγκες, τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων.

 

Exit mobile version