Με το barcode διαφάνειας θα μπορεί να ξεχωρίζει εν μέσω πανδημίας ο καταναλωτής ποια e-shops θα είναι αξιόπιστα.
Πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο που θα έχει στη διάθεση του μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ο καταναλωτής για να μπορεί να ξεχωρίζει τα αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα ( e-shops) από αυτά που επιδίδονται σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” , η ΓΓΕΠΚ θα αποδίδει σε κάθε ενδιαφερόμενο e-shop ,ψηφιακό σήμα, στο οποίο θα αποτυπώνεται η εμπορική του συνέπεια. Κατά αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής θα αποκτά άμεσα εικόνα για το ποιόν της επιχείρησης και αναλόγως θα αποφασίζει αν θα την εμπιστευτεί ή όχι για τις αγορές τους. Για αυτόν τον σκοπό προέχει η σύσταση ειδικού μητρώου όπου θα εγγράφονται εθελοντικά ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας εισάγοντας στοιχεία όπως το όνομα της επιχείρησης τους, τον ΑΦΜ, την ηλεκτρονική ους διεύθυνση κλπ.
Χρωματικός διαχωρισμός
Αρμόδια στελέχη επισημαίνουν πως το σήμα θα έχει δυναμική απεικόνιση (μέσω τεχνολογίας javascript) και θα παρουσιάζει την κατάσταση συμμόρφωσης του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος σε πραγματικό χρόνο. Όπως εξηγούν πατώντας ο καταναλωτής πάνω σε αυτό , το σήμα θα αλλάζει χρώμα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ως έχει μέχρι σήμερα, το πράσινο χρώμα σημαίνει πως το e-shop τηρεί υποδειγματική στάση και δεν υπάρχουν καταγγελίες εις βάρος του, το πορτοκαλί μεταφράζεται σε κάποιο αριθμό καταγγελιών εναντίον του ηλεκτρονικού καταστήματος , οι οποίες ωστόσο είναι στο στάδιο της διερεύνησης και τέλος το κόκκινο χρώμα πως το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει διαπράξει αθέμιτες πρακτικές ( π.χ αναιτιολόγητη αλλαγή σε διαδικτυακούς όρους και προϋποθέσεις).
Παράλληλα, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” εξετάζεται η δυνατότητα αξιολόγησης από τους πελάτες με θετική ή αρνητική ψήφο ( thumbump ή thumdown) του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος που θα συμμετέχει στην πρωτοβουλία.
Μάλιστα με ένα κλικ πάνω στο σήμα οι καταναλωτές θα μπορούν να λάβουν επιπλέον πληροφορίες για το e-shop καθώς επίσης να γράψουν την κριτική τους, εφόσον το επιθυμούν. Ακόμη θα δύνανται να υποβάλουν άμεσα τις καταγγελίες τους -χωρίς να δημοσιοποιούνται τα στοιχεία της( προστασία προσωπικών δεδομένων) – μεταφερόμενοι στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα της ΓΓΕΠΚ.Τέλος ο μηχανισμός θα μπορεί να εμφανίσει ερωτηματολόγιο έρευνας αγοράς αυτόματα στον καταναλωτή για την περιγραφή της εμπειρίας του.