«Δώρο» τα έξοδα για e-shop κάνει το κράτος:
Επιδότηση που φτάνει έως και τα 5.000 ευρώ, μπορούν να εξασφαλίσουν
επιχειρήσεις του λιανεμπορίου για να «στήσουν» το δικό τους ηλεκτρονικό
κατάστημα, μια απαραίτητη συνθήκη όπως εξελίσσεται την εποχή της πανδημίας και
των αλλεπάλληλων lockdown.
Γράφει ο Βαγγέλης
Δουράκης
Η πλατφόρμα για
την υποβολή των σχετικών αιτήσεων -σύμφωνα με πληροφορίες- θα ανοίξει έως το
τέλος του μήνα: Κρίσιμη λεπτομέρεια σε αυτό το πακέτο των ενισχύσεων για e-shop το γεγονός ότι η
επιδότηση είναι αναδρομική. Αφορά δηλαδή και σε εκείνες που από τον περασμένο Μάρτιο ήδη ξόδεψαν κάποια ποσά για να στήσουν
ηλεκτρονικό κατάστημα: Με αυτά τα τιμολόγια μπορούν να πάρουν… πίσω, τα
χρήματα που πλήρωσαν. Στο πρόγραμμα
μπορούν να ενταχθούν και νέες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που έκαναν έναρξη
μέχρι 7 Νοεμβρίου του 2020. Μέσω της νέας δράσης χρηματοδοτείται σε ποσοστό 100% η δαπάνη για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) και αφορά
αποκλειστικά στο λιανεμπόριο. Το μέγιστο ποσό επιχορήγησης μιας
λιανεμπορικής επιχείρησης, για όλη τη δαπάνη θα φτάνει μέχρι τα 5.000 ευρώ. Τo συνολικό κονδύλι που θα διατεθεί γι’
αυτή τη δράση θα είναι 80 εκατ. ευρώ, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως θα το
«μοιραστούν» σχεδόν 16.000 επιχειρήσεις: Δεν αποκλείεται πάντως το κονδύλι που
θα διατεθεί να αυξηθεί στο μέλλον αναλόγως και της ζήτησης.
Πού απευθύνεται το πρόγραμμα
Ο οδηγός του νέου
προγράμματος περιλαμβάνει με κάθε λεπτομέρεια τις προϋποθέσεις για να
εξασφαλίσει κάποιος την ενίσχυση. Όπως αναφέρει: ‘Η Δράση «e-λιανικό» έχει στόχο την επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων για
τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί
η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορωνοϊού (COVID-19), να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής
τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού αυτών, να αποφευχθεί ο συνωστισμός
στους εσωτερικούς χώρους και να διασφαλιστεί η συνέχεια της οικονομικής
δραστηριότητας τους. Επιδοτούνται
αιτήσεις μέχρι 5000 ευρώ για κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ’. Αφορά, σε μεσαίες,
μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του
λιανεμπορίου, διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί
για τουλάχιστον μία ημέρα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.
Κάλυψη εξόδων
που έγιναν από τον Μάρτιο
Οι επιχειρήσεις
διακρίνονται σε:
– Υφιστάμενες, οι
οποίες έχουν συσταθεί έως και την 30.09.2019
– Νεοσύστατες, οι
οποίες έχουν συσταθεί από 01/10/2019 και μετά, μέχρι τις 07/11/2020.
Ως έναρξη
επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 18η Μαρτίου 2020. Η Δράση αναμένεται
να προκηρυχθεί εντός του μηνός Ιανουαρίου 2021 και η περίοδος υποβολής θα
ανακοινωθεί στην Πρόσκληση και θα έχει διάρκεια τουλάχιστον τριάντα (30) ημέρες.
Ποια είναι η
διαδικασία
Για τη
χρηματοδότηση από την παρούσα Δράση, απαιτείται η υποβολή Αίτησης
Χρηματοδότησης σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ανακοινωθεί με τη δημοσίευση της
Αναλυτικής Πρόσκλησης της Δράσης, στην οποία θα επισυνάπτονται, μεταξύ άλλων,
τα παρακάτω:
– Κατάσταση ενεργών
δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr
– Παραστατικά
προμήθειας εξοπλισμού και υπηρεσιών για την δημιουργία ή την αναβάθμιση του
ηλεκτρονικού καταστήματος της επιχείρησης
– Αποδεικτικά
στοιχεία της δημιουργίας/αναβάθμισης του ηλεκτρονικού καταστήματος (πχ
ηλεκτρονική διεύθυνση)
– Φωτογραφίες του
Φυσικού Καταστήματος με εμφανή τα στοιχεία ταυτοποίησης και χωροθέτησης αυτού.
– Είδος ενίσχυσης:
Επιχορήγηση / Επιδότηση
– Περιοχή
εφαρμογής: Όλη η Ελλάδα
Ποιες οι προϋποθέσεις
να εξασφαλιστούν τα 5.000 ευρώ
Οι επιχειρήσεις θα
πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
• να έχουν ΚΥΡΙΑ
Δραστηριότητα το ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ (ΚΑΔ 47 και Αναλυτικοί αυτού με την εξαίρεση του
τομέα της αλιείας και της εμπορίας καπνού και προϊόντων καπνού)
•Υφιστάμενες:
ημερομηνία απόκτησης του ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΔ έως την 30/9/2019.
•Νεοσύστατες:
ημερομηνία απόκτησης του ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΔ από 1/10/2019 έως την 7/11/2020.
• να διατηρούν
Φυσικό Κατάστημα λιανικής πώλησης ειδών, δηλαδή εμπορικό χώρο που υποδέχεται
και εξυπηρετεί πελάτες,
• να έχει
ανασταλεί η λειτουργία τους για τουλάχιστον μία ημέρα στο διάστημα από την
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά,
• να έχουν
ολοκληρώσει (υλοποίηση, τιμολόγηση, εξόφληση και λογιστικοποίηση των σχετικών
δαπανών) την περίοδο από 18/03/2020 έως και πριν την υποβολή της αίτησης, την
δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος που θα πληροί τις
παρακάτω προϋποθέσεις:
• να λειτουργεί σε
δύο γλώσσες καθώς και σε περιβάλλον κινητών συσκευών – mobile responsive, να συνοδεύεται από
λογισμικά παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών.
• να διασφαλίζει
την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία (ΑμΕΑ) στο σύνολο των προσφερόμενων
ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Ποια έξοδα
καλύπτει το πρόγραμμα
Ποια έξοδα καλύπτει
όμως η δράση αυτή;
– Eξυπηρετητές/διακομιστές (server) για τη φιλοξενία εφαρμογών – λογισμικού απαιτούμενου
για την δημιουργία/αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα
συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη, κλπ.) και το απαιτούμενο
λειτουργικό σύστημα. Επιτρέπεται και η απόκτηση με τη μορφή του Infrastructure as a Service (IAAS)
– Ηλεκτρονικοί
Υπολογιστές (Desktop/Laptop)
– Άλλος
τεχνολογικός εξοπλισμός σχετικός με την δημιουργία/αναβάθμιση και την
λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (π.χ. εξοπλισμός δικτύου, Bar code readers, εκτυπωτές, κλπ.)
– Υπηρεσίες
σχεδιασμού, ανάπτυξης/αναβάθμισης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop συμπεριλαμβανομένων των
λογισμικών παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών και υπηρεσιών
Φιλοξενίας (hosting, collocation, κτλ.)
– Ανάπτυξη ή/και
πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.