Quantcast
«Διπλό χτύπημα» στα τέλη κυκλοφορίας - enikonomia.gr
share

«Διπλό χτύπημα» στα τέλη κυκλοφορίας

δημοσιεύτηκε:

Το «διπλό χτύπημα», με το οποίο θα βεβαιωθεί ότι κανείς δεν απαλλάσσεται πλήρως από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και ποιοι θα χρειαστεί να βάλουν βαθύτερα φέτος το χέρι στην τσέπη, θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Οικονομικών.

Το διπλό χτύπημα συνίσταται στα εξής:

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ή θα πουληθούν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, δεν θα υπολογίζονται μόνο βάσει των ρύπων –όπως ισχύει σήμερα- αλλά και βάσει του κυβισμού.

Ουσιαστικά, για τα αυτοκίνητα μετά το 2010, θα δημιουργηθεί ένας πίνακας ο οποίος θα περιλαμβάνει τις τιμές των τελών ανάλογα με τους ρύπους. Οι τιμές αυτές θα προσαυξάνονται (ακόμη και πάνω από 30% για μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα) ανάλογα με τον κινητήρα.

Η κλίμακα θα προβλέπει την επιβολή πρόσθετου τέλους κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 1.400 κυβικών. Το ποσοστό της αύξησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Για παράδειγμα θα επιβαρυνθούν με πρόσθετα τέλη οχήματα 1.600 κυβικών που σήμερα οι ιδιοκτήτες τους καταβάλλουν μηδενικά τέλη επειδή εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από 100 γραμμάρια ή τέλη που δεν ξεπερνούν τα 130 ευρώ.

Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει ρύπους 240 γραμμαρίων, θα επιβαρυνθεί ακόμη και με πάνω από 150 ευρώ αν συνδυάζει τους ρύπους με μεγάλο κινητήρα άνω των 1800 κυβικών. Το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει «κλειδώσει» ακόμη τις τιμές, ωστόσο, αισθητές αυξήσεις αναμένεται να υπάρξουν μόνο στα ΙΧ άνω των 1400-1600 κυβικών.

Δεύτερη ουσιαστική αλλαγή θα είναι η μείωση ή ακόμη και κατάργηση του «αφορολογήτου» που ισχύει σήμερα. Με βάση το ισχύον καθεστώς, δεν επιβαρύνονται τα ΙΧ με λιγότερους από 100 ρύπους. Ο περιορισμός θα έχει συμβολικό χαρακτήρα καθώς στην κατηγορία ανήκουν περίπου 200.000 οχήματα τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν μικρό κινητήρα κάτω των 1200 κυβικών. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα επιβαρύνονται με τέλη κάτω του ενός ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα και θα πληρώνουν τέλη κάτω των 100 ευρώ εκτός και αν έχουν μεγάλους κινητήρες οπότε θα επιβαρύνονται λόγω κυβισμού.

Το όποιο δημοσιονομικό όφελος προκύψει από αυτές τις αυξήσεις –εκτιμάται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ καθώς είναι μικρός ο αριθμός των ΙΧ που έχει πουληθεί μετά τον Νοέμβριο του 2010- θα «χρηματοδοτήσει» μια οριακή μείωση των τελών κυκλοφορίας στα παλαιά ΙΧ μεγάλου κυβισμού. Εκεί, οι επιβαρύνσεις φτάνουν στα 880, στα 1000 ή και στα 1320 ευρώ με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί τσουνάμι αποσύρσεων. Τα ΙΧ σε κυκλοφορία αυτή τη στιγμή με κινητήρα άνω των 2357 κυβικών είναι μόλις 67.000 οχήματα.

Να θυμίσουμε ωστόσο ότι όπως αποκάλυψε το enikonomia.gr το μέτρο της απόσυρσης δεν πρόκειται να συνεχιστεί το 2016.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.