Quantcast
Δημόσιο: Υπεγράφη η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων 2025-Τι αναφέρει - enikonomia.gr
share

Δημόσιο: Υπεγράφη η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων 2025-Τι αναφέρει

δημοσιεύτηκε:

Yπεγράφη από το υπουργείο Εσωτερικών η η νέα επείγουσα εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: «Ετήσιος προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού δημόσιας διοίκησης έτους 2025». Με την εν λόγω εγκύκλιο ρυθμίζονται  μία σειρά από ζητήματα που  σχετίζονται με το θεσμικό πλαίσιο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο  θα γίνουν οι προσλήψεις στους φορείς του δημοσίου.

Ο Ετήσιος Προγραμματισμός Ανθρώπινου Δυναμικού έτους 2025 θα υποβληθεί από τους φορείς που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, όπως αναφέρονται ανωτέρω, για το:

Α. Τακτικό προσωπικό:

  •  μόνιμο
  • ΙΔΑΧ
  •  έμμισθη εντολή

Β. Ορισμένου χρόνου προσωπικό:

  • εποχικό προσωπικό
  • προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου
  • προσωπικό με σύμβαση μίσθωσης έργου
  •  προσωπικό ωριαίας αποζημίωσης
  • προσωπικό επί θητεία (π.χ. Διευθυντές, Καλλιτεχνικοί Διευθυντές, Ελεγκτές Ιατροί κ.α.)

Η διαδικασία υποβολής του θα πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής που έχει αναπτυχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (https://hr.apografi.gov.gr) και θα διεκπεραιωθεί σε δύο κύκλους:

Α. Κύκλος Προγραμματισμού Τακτικού Προσωπικού 2025
Β. Κύκλος Προγραμματισμού Ορισμένου Χρόνου Προσωπικού 2025

Έκαστος κύκλος θα διαιρεθεί σε δύο στάδια:

Πρώτο Στάδιο – Υποβολή αιτήσεων

Κατά το στάδιο αυτό πραγματοποιείται η πρωτογενής καταχώριση των αιτήσεων προγραμματισμού προσλήψεων από τους φορείς προς τα οικεία Υπουργεία κατά τα αμέσως ακόλουθα. Κατά το στάδιο αυτό είναι αυτονόητο ότι υποβάλλουν τα αιτήματά τους και οι κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων.

α) Ανεξάρτητες Αρχές: οι Ανεξάρτητες Αρχές επιλέγουν το οικείο Υπουργείο, εκτός από τις κάτωθι που υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο Υπουργείο Εσωτερικών:

  • Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης
  • Αρχή Προστασίας του Απορρήτου των Τηλεπικοινωνιών
  • Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού
  • Συνήγορος του Πολίτη

β) Κεντρικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες των Υπουργείων καθώς και οι Γενικές Γραμματείες: οι περιφερειακές υπηρεσίες των Υπουργείων δεν θα υποβάλουν ξεχωριστά αίτηση προγραμματισμού προσλήψεων, αλλά το αίτημα θα υποβληθεί συγκεντρωτικά από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. Π.χ. για τις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού το αίτημα θα υποβληθεί από το Υπουργείο, για τα δικαστήρια θα υποβληθεί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, κλπ.

γ) Αποκεντρωμένες Διοικήσεις: υποβάλλουν μεμονωμένα αιτήσεις προγραμματισμού προσλήψεων στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.

δ) Δήμοι και Περιφέρειες: θα υποβάλουν αιτήματα τόσο για τους ίδιους, όσο και για τα νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αρμοδιότητάς τους που επιθυμούν να υποβάλουν αίτημα προσλήψεων, ως «εποπτεύοντες» αυτών, σύμφωνα με τις οδηγίες που αναφέρονται στην παρούσα εγκύκλιο.

ε) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου: θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στα οικεία Υπουργεία. Για παράδειγμα, τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα θα υποβάλλουν αιτήσεις προγραμματισμού προσλήψεων, τις οποίες κατά το δεύτερο στάδιο θα αξιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα εποπτείας του Υπουργείου Υγείας θα υποβάλλουν αιτήσεις προγραμματισμού προσλήψεων, τις οποίες κατά το δεύτερο στάδιο θα αξιολογήσει το Υπουργείο Υγείας, κλπ. Για τα Κέντρα Υγείας η αίτηση θα υποβληθεί από την ΥΠΕ ή το νοσοκομείο που ανήκουν.

Δεύτερο Στάδιο – Έλεγχος αιτήσεων

Κατά το στάδιο αυτό πραγματοποιείται έλεγχος των αιτήσεων όλων των φορέων προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής τους στην εφαρμογή και να προωθηθούν στο ΥΠ.ΕΣ.

Οι αιτήσεις των εποπτευόμενων ελέγχονται από τα οικεία Υπουργεία, τα οποία και πραγματοποιούν την τελική υποβολή στην εφαρμογή. Κατά το στάδιο αυτό τα Υπουργεία μπορούν να επεξεργαστούν τις αιτήσεις των φορέων, κάνοντας όποιες παρεμβάσεις κρίνουν απαραίτητες στα αναλυτικά αιτήματα θέσεων και να τις προωθήσουν στο ΥΠ.ΕΣ.

Οι αιτήσεις των κεντρικών υπηρεσιών των Υπουργείων που υπεβλήθησαν κατά το πρώτο στάδιο, επανελέγχονται από τα ίδια και πραγματοποιείται η τελική υποβολή τους στην εφαρμογή. Για το σκοπό αυτό οι υπηρεσίες των Υπουργείων που υπέβαλλαν αίτημα κατά το 1ο στάδιο, εισέρχονται εκ νέου στην εφαρμογή κατά το 2ο στάδιο προκειμένου να ελέγξουν, τυχόν τροποποιήσουν το αρχικό αίτημά τους και τελικώς εγκρίνουν ώστε να προωθηθεί στο ΥΠ.ΕΣ.

Οι αιτήσεις των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών δεν υποβάλλονται σε έλεγχο από κανένα Υπουργείο, για να προωθεί όμως η αίτηση στο ΥΠ.ΕΣ. απαιτείται να ολοκληρωθεί και η διαδικασία έγκρισης του 2ου σταδίου, από το Υπουργείο που έχουν επιλέξει κατά το α) ανωτέρω.

Για την καλύτερη επισκόπηση των αιτημάτων και για να υποβοηθηθούν στην επεξεργασία τους, οι φορείς ελέγχου θα μπορούν να εξάγουν, μέσω της εφαρμογής, το σύνολο των αιτήσεων που τους έχουν υποβληθεί σε αρχείο excel.

Τέλος, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένα Υπουργεία ενώ υποβάλουν αίτημα κατά το 1ο στάδιο, δεν εισέρχονται και κατά το 2ο στάδιο για να πραγματοποιήσουν έλεγχο και έγκριση του αιτήματός τους οπότε το αίτημα ουδέποτε φτάνει στο ΥΠ.ΕΣ., ή αντίστροφα, επιχειρούν να υποβάλουν αίτημα απευθείας κατά το 2ο στάδιο, χωρίς να έχουν περάσει από το 1ο κάτι που είναι αδύνατο, οπότε μένουν εκτός της διαδικασίας, επισημαίνεται ότι για την τελική υποβολή των αιτημάτων στην εφαρμογή είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση και των δύο σταδίων και αυτό ισχύει για όλα τα αιτήματα είτε αυτά αφορούν τους ίδιους τους φορείς, είτε εποπτευόμενους αυτών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΤΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Για την πρωτογενή υποβολή αιτημάτων τακτικού προσωπικού, θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) να έχει εκδοθεί και δημοσιευτεί σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που διέπουν την εσωτερική λειτουργία των οργανισμών η σχετική πράξη αντιστοίχισης των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων με τους νέους κλάδους και ειδικότητες του Π.Δ. 85/2022 (Α΄ 232),

β) να έχουν αναπροσαρμοστεί τα ψηφιακά οργανογράμματα βάσει της πράξης της περ. α

γ) να έχουν επανεξεταστεί- διορθωθεί και συμπληρωθεί τα αντίστοιχα ειδικά περιγράμματα θέσεων βάσει των διατάξεων του Π.Δ. 85/2022 (Α΄ 232) και των οικείων οργανικών διατάξεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις σχετικές οδηγίες που δόθηκαν για την ορθή κατάρτιση των ειδικών περιγραμμάτων θέσεων σύμφωνα με τις σχετικές εγκυκλίους.

δ) οι αιτούμενες θέσεις να είναι χαρακτηρισμένες στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα ως Κενές και ως Εντός ή Εκτός Προσοντολογίου.

Επισημαίνεται ότι για την έγκριση οποιουδήποτε αιτήματος πρόσληψης τακτικού προσωπικού, απαιτείται, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 51 του ν.4622/2019 (Α΄133), η προηγούμενη ανάρτηση της οικείας κενής θέσης στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16 του ν. 4440/2016 (Α’ 224).

Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.4440/2016 όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 31 του ν.4795/2021
υποχρέωση Ψηφιακού Οργανογράμματος έχουν όλοι οι φορείς που το προσωπικό τους απογράφεται στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου. Επισημαίνεται ότι οι θέσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του Α΄ Κύκλου Κινητικότητας 2024 και έκλεισαν χωρίς επιλογή υπαλλήλου έχουν αποδεσμευτεί με ενέργειες της Υπηρεσίας μας και οι υπηρεσίες δύνανται να τις συμπεριλάβουν στο αίτημα του Κύκλου Προγραμματισμού Προσλήψεων 2025.

Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρη την εγκύκλιο εδώ

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.