Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών: Πόσες προσφυγές απορρίπτονται και πόσοι γλιτώνουν τα πρόστιμα και τους φόρους

ΑΑΔΕ

Απορρίφθηκαν  7 στους 10 πολίτες που προσέφυγαν το πρώτο πεντάμηνο του 2024 (Ιανουαρίου – Μαΐου) στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΦΔ) προκειμένου να μειώσουν τους αμφισβητούμενους φόρους και τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν για φορολογικές παραβάσεις. Ο αριθμός αυτός των φορολογουμένων μεταφράζεται σε λιγότερο από το 30%.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, απορρίφθηκε το 66,13% των προσφυγών που εξετάσθηκε το πρώτο πεντάμηνο του 2024 (Ιανουαρίου – Μαΐου) και αυτό συνέβη κυρίως σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες της φορολογικής διοίκησης, στο νέο ελεγκτικό πλαίσιο και τις διαδικασίες που εφαρμόζει ο φορολογικός μηχανισμός στη βεβαίωση των παραβάσεων.

Σημειώνεται δε πως στη Διεύθυνση υποβλήθηκαν κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2024 συνολικά 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις.  Εξετάσθηκαν οι 2.320 από τις οποίες οι 1.654 απορρίφθηκαν, 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν, 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία ενώ δεκτές εν όλω ή εν μέρει έγιναν μόνο 636 υποθέσεις

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ

Αξιοσημείωτο είναι δε πως σύμφωνα με την στατιστική επεξεργασία των στοιχείων της ΑΑΔΕ, από το 2013 που ξεκίνησε η δραστηριότητα της ΔΕΔ έχουν υποβληθεί 91.139.

Από το σύνολο των υποθέσεων εξετάστηκαν οι 86.739 από τις οποίες 46.821 απορρίφθηκαν με αποφάσεις της Επιτροπής, 14.971 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν ενώ 652 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία. Δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 21.189 υποθέσεις, δηλαδή μόνο το 24,4% των υποθέσεων.  Πάντως από το  σύνολο των προσφυγών οι 34.937 έχουν φθάσει στα δικαστήρια.

Υπενθυμίζεται δε πως σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, οι φορολογούμενοι έχουν το δικαίωμα να αμφισβητήσουν πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη φορολογική αρχή προσφεύγοντας στη ΔΕΦΔ εντός 30 ημερών πριν από τη προσφυγή στα δικαστήρια. Η απόφαση για την ενδικοφανή προσφυγή εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής.

Εάν όμως  δεν εκδοθεί η απόφαση αυτή  και δεν ενημερωθεί ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση τότε  θεωρείται ότι η προσφυγή έχει απορριφθεί από τη ΔΕΔ και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας.

Πώς γίνεται η  προσφυγή

Επίσης επισημαίνεται πως η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται από την 1η Φεβρουαρίου υποχρεωτικά ηλεκτρονικά ενώ αν υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή. Ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής ο φορολογούμενος θα πρέπει να συνυποβάλλει στην αρμόδια φορολογική αρχή και τα συνημμένα έγγραφα και δικαιολογητικά μόνο σε ψηφιακή μορφή (αρχεία .pdf ή .zip) μέσω της εφαρμογής.

Στην ενδικοφανή προσφυγή θα πρέπει να αναφέρονται τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, την προσβαλλόμενη πράξη, τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, τη διεύθυνση για τις κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου

 

Exit mobile version