Σχεδόν το 25% των πολιτών που προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ για να βρει το δίκαιο του γλιτώνει έξτρα φόρους και πρόστιμα χιλιάδων ευρώ, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η ΑΑΔΕ. Σημειώνεται δε πως το ποσοστό αυτό των πολιτών δικαιώθηκε δηλαδή η ΔΕΔ ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις αφού πρώτα εξέτασε τις υποθέσεις.
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ για τις προσφυγές των πολιτών στη ΔΕΔ. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της Αρχής, συνολικά 1.481 φορολογούμενοι προσέφυγαν στη ΔΕΔ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους (Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου) και αμφισβήτησαν τις αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης.
Από τους φακέλους που υποβλήθηκαν «έκλεισαν» οι 1.058. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Επιτροπής:
- Δικαιώθηκαν συνολικά 258 πολίτες. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε 24,3%.
- Απορρίφθηκαν 784 αιτήσεις,
- Δηλώθηκε παραίτηση για 4 υποθέσεις
- και οι υπόλοιπες 12 απορρίφθηκαν σιωπηρά χωρίς ωστόσο να εξεταστούν.
Αξιοσημείωτο είναι δε πως πολλοί από τους φορολογούμενους που η αίτηση τους απορρίφθηκε προσέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια
Μάλιστα το 2023 προσέφυγαν 6.956 φορολογούμενοι στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και αμφισβήτησαν πράξεις της φορολογικής διοίκησης και εξετάστηκαν 6.527 υποθέσεις φορολογουμένων και επιχειρήσεων από τις οποίες έγιναν δεκτές εν μέρει ή εν όλω οι 1.946 ή το 29,8%. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι 3 στους 10 πολίτες δικαιώθηκαν εν μέρει ή συνολικά. Απορρίφθηκαν 4.268 προσφυγές ενώ 278 απορρίφθηκαν σιωπηρώς επειδή δεν εξετάστηκαν μέσα στην προθεσμία των 120 ημερών. Για 35 προσφυγές οι φορολογούμενοι δήλωσαν μετά παραίτηση και οι υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο.