Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Καμία περίπτωση εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης μεταξύ του πετρελαίου κίνησης και της αμόλυβδης βενζίνης δεν υπάρχει σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Μάλιστα τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών με τα οποία επικοινώνησε το enikonomia.gr ανέφεραν χαρακτηριστικά πως δεν είναι δυνατό να αυξηθεί η τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης κατά 0,25 ευρώ το λίτρο τη στιγμή που χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν αποκτήσει πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης.
Παράλληλα μια τέτοια κίνηση θα προκαλούσε έξαρση του λαθρεμπορίου και ειδικότερα τη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης τόσο από αγρότες όσο και από επαγγελματίες του κλάδου.
Επίσης μια αύξηση κατά 59% στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης μεταξύ πετρελαίου κίνησης και αμόλυβδης θα προκαλούσε επίσης κατακόρυφη άνοδο των τιμών σε σχεδόν όλα τα αγαθά και το κόστος των μεταφορών θα ήταν απαγορευτικό.
Όσον αφορά στα σενάρια για επιβολή χαρατσιού ή «διοδίων» μέσα στην πόλη για τα παλαιά αυτοκίνητα τα στελέχη από το οικονομικό επιτελείο επισήμαναν στο enikonomia.gr πως η κυβέρνηση δεν είναι δυνατόν να αναζητά πόρους για να δώσει κοινωνικό μέρισμα σε πάνω από 1,5 εκατ. Νοικοκυριά και την ίδια στιγμή να επιβάλει κάποιο Τέλος στους ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκινήτων.
Επίσης ξεκαθάρισαν πως η Ελλάδα δεν διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανίες και ο στόλος των αυτοκινήτων έχει ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια μέσω του μέτρου της απόσυρσης το οποίο εφαρμόστηκε στη χώρα μας για πάρα πολλά έτη. Μάλιστα σε κανένα άλλο κράτος-μέλος δεν έχει εφαρμοστεί τόσα χρόνια το μέτρο της απόσυρσης…