Οι διακανονισμοί των οφειλών προς τη ΔΕΗ με τη ρύθμιση των
36 δόσεων εξελίσσονται ικανοποιητικά. Ήδη περίπου 350.000 πελάτες
έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του ενός δισ. ευρώ. Πολύ ικανοποιητική είναι η τήρηση των διακανονισμών, η οποία
ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 90%.
Εκτιμάται ότι το υπολειπόμενο διάστημα μέχρι την 30/9, λήξη
ισχύος των 36 δόσεων, οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η
έκπτωση 15% – ανταμοιβή της συνέπειας θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο
μέρος των πελατών-δικαιούχων γεγονός που αναμένεται να επιδράσει
καταλυτικά.
Oι πελάτες, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το
ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής:
-Κάτω των 500 ευρώ: 5 %
-Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ: 21 %
-Μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ: 36 %
-Άνω των 3.000 ευρώ: 32 % του συνόλου της
κατηγορίας
Οι πελάτες της ΔΕΗ με τις μικρότερες οφειλές αποφεύγουν να
διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της
Επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την
έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν
συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση.Η κατηγορία αυτή των πελατών είναι η πολυπληθέστερη.
-Κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000
πελάτες, με σύνολο
οφειλής 146 εκ. ευρώ.
-Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000
πελάτες, με
σύνολο οφειλής 153 εκ. ευρώ.
Οι πελάτες της ΔΕΗ με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλαδή μεταξύ 1.000
και 3.000 ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο
ποσοστό, 36%. Στην κατηγορία αυτή
οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκ. ευρώ.
Οι πελάτες της ΔΕΗ με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000
ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%. Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει
την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκ. ευρώ. Ένας μεγάλος αριθμός πελατών των δύο τελευταίων κατηγοριών αποφεύγουν συστηματικά να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.
«Η αντίληψη αυτή είναι το υπόβαθρο της μη τακτοποίησης των
οφειλών παρά τη διευκόλυνση των 36 δόσεων, τις οποίες «θυμούνται»
όταν γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης. Σ’ ένα μεγάλο μέρος αυτών έχει
γίνει παρέμβαση στο μετρητή, και μάλιστα περισσότερες από μία
φορά», σημειώνει η ΔΕΗ και προσθέτει:
«Είναι αυτονόητο ότι οι οφειλές αυτών των κατηγοριών, και
ιδιαίτερα οι τελευταίες, αποτελούν στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη
ΔΕΗ, χωρίς βέβαια να αμελούνται και οι υπόλοιπες».