Χωρίς αποτέλεσμα το 90% των ηλεκτρικών πλειστηριασμών.
Η πορεία των πλειστηριασμών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-auction που τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2017 αποδεικνύει ότι το σύστημα απέχει πολύ ακόμη από το να γίνει αποτελεσματικό καθώς από το σύνολο των πλειστηριασμών που ανακοινώνονται περίπου οι μισοί πραγματοποιούνται δηλαδή ολοκληρώνονται ως διαδικασία, ενώ μόνο μικρό μέρος αποβαίνουν γόνιμοι δηλαδή οδηγούν σε μεταβίβαση του ακινήτου.
Συγκεκριμένα, από τα τέλη του 2017 έχουν προγραμματιστεί 94.235 πλειστηριασμοί και από αυτούς ολοκληρώθηκαν οι 52.580 ενώ γόνιμοι ήταν οι 20.363.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι οι πλειστηριασμοί που χαρακτηρίζονται ολοκληρωμένοι δεν σημαίνει ότι υπήρξαν και γόνιμοι δηλαδή ότι υπήρξε αγοραστής και ότι το ακίνητο άλλαξε χέρια. Με δεδομένο ότι η πλειονότητα των ακινήτων που εκπλειστηριάζεται -περίπου το 80% -καταλήγει στις τράπεζες, γίνεται σαφές ότι το ηλεκτρονικό σύστημα πλειστηριασμών έχει ακόμη δρόμο έως ότου αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη προσφορά και τη ζήτηση ακινήτων.
Τα στοιχεία για τους πλειστηριασμούς
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τη πορεία των πλειστηριασμών ανά έτος, το 2018 προγραμματίστηκαν 22.457 πλειστηριασμοί ακινήτων και από αυτούς ολοκληρώθηκαν τελικά 17.195 ενώ αυτοί που ανέδειξαν πλειοδότη ήταν μόλις 7.662 δηλαδή ποσοστό 34 % των προγραμματισμένων.
Το 2019 ενώ είχαν προγραμματιστεί να γίνουν 29.109 πλειστηριασμοί ακινήτων πραγματοποιήθηκαν τελικώς 18.421, ενώ οι γόνιμοι ήταν μόλις 6.761 δηλαδή το 36,7% αυτών που ολοκληρώθηκαν και μόλις το 23,2% αυτών είχαν προγραμματιστεί.
Το 2020 και το 2021 το ποσοστό των πλειστηριασμών που υπήρξαν γόνιμοι ήταν ακόμη χαμηλότερο και συγκεκριμένα 15,3% και 11, 8% αυτών που είχαν προγραμματιστεί τις 2 χρονιές αντίστοιχα, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην αναστολή κάθε πρωτοβουλίας για αγορά ακινήτου λόγω της αβεβαιότητας που προκάλεσε η πανδημία.
Τι λένε στελέχη της αγοράς του real estate
Το κενό αφορά κυρίως την κατάσταση που βρίσκονται τα ακίνητα τα οποία ρευστοποιούνται μέσα από φωτογραφίες που να βοηθούν στη προβολή τους έτσι ώστε να βρεθούν ενδιαφερόμενοι αγοραστές .
Το φωτογραφικό υλικό σε όσες περιπτώσεις διατίθεται αφορά κυρίως τον εξωτερικό χώρο της κατοικίας ή του καταστήματος και για αυτό τα ακίνητα δεν προβάλλονται επαρκώς έτσι ω΄στε να κινητοποιήσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον από τρίτους