Χατζηδάκης: Μεγαλύτερη αύξηση από 2% στον κατώτατο μισθό θα σήμαινε λουκέτα επιχειρήσεων

Μεγαλύτερη αύξηση κατά 2% στον κατώτατο μισθό θα σήμαινε λουκέτα των επιχειρήσεων επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο “Πρώτο Πρόγραμμα”
Όπως είπε μεγαλύτερη αύξηση από 2% στον κατώτατο μισθό σε αυτή την συγκυρία θα σήμαινε λουκέτα των επιχειρήσεων. Και εξήγησε ότι “το 2020 έκλεισε στην πατρίδα μας λόγω της κρίσης του κορονοϊού με μια μείωση του ΑΕΠ κατά 8,2%” . Εμείς συνυπολογίζουμε και τις προοπτικές τις θετικές της οικονομίας το 2021, μιλάνε οι προβλέψεις ας πούμε μεσοσταθμικά για μια ανάπτυξη 4%, συμπλήρωσε και τόνισε ” Λογαριάσαμε διάφορες επιμέρους παραμέτρους εν πάση περιπτώσει και πήγαμε σε μια συνετή αύξηση που στέλνει ένα μήνυμα στους εργαζομένους ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το καλύτερο δυνατόν, αλλά από την άλλη πλευρά δεν αποσταθεροποιεί τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες που είναι και πιο ευάλωτες και με αυτόν τον τρόπο δεν θέτει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας”.
Οι εναλλακτικές για την διαμόρφωση του κατώτατου μισθού
Εν συνεχεία μίλησε για τις εναλλακτικές που υπήρχαν για την διαμόρφωση του νέου κατώτατου μισθού. ” Οι εναλλακτικές ήταν να ακολουθήσουμε τις εισηγήσεις της εργοδοτικής πλευράς συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων ΓΣΕΒΕΕ και ΕΣΕΕ και να μην αυξήσουμε τον μισθό, να τον κρατήσουμε παγωμένο στο μηδέν, στο σημείο που είναι σήμερα. Αυτό θα ήταν η μια εναλλακτική. H άλλη εναλλακτική θα ήταν να δώσουμε μεγάλη αύξηση όπως πρότεινε η ΓΣΕΕ. Στην πρώτη περίπτωση, αν τον παγώναμε τελείως θα τα ακούγαμε πολύ περισσότερο και νομίζω δικαίως από τους εργαζόμενους. Στην άλλη περίπτωση εάν δίναμε μεγάλη αύξηση, αυτό το οποίο θα συνέβαινε είναι ότι σε αυτήν την περίοδο της κρίσης που έχουμε πολλές εταιρείες, επιχειρήσεις με σωληνάκια κυριολεκτικά , θα δίναμε μια σπρωξιά σε αυτές τις επιχειρήσεις , θα τις κλείναμε και θα έμεναν στην ανεργία οι εργαζόμενοι “,σημείωσε.
Για τον κατώτατο μισθό του 2022
Μεταξύ άλλων ρωτήθηκε πότε θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση των επιπέδων του κατώτατου μισθού.
” Του χρόνου, με βάση τον νόμο θα ληφθεί η επόμενη απόφαση, γιατί λαμβάνεται σε ετήσια βάση υπό κανονικές συνθήκες. Τώρα είχαν δοθεί διάφορες αναβολές λόγω του κορονοιου .Του χρόνου το καλοκαίρι θα ληφθεί η επόμενη απόφαση από το υπουργικό συμβούλιο με εισήγηση του Πρωθυπουργού και πιστεύω ότι του χρόνου τα νέα θα είναι πολύ πιο θετικά για τους εργαζόμενους, γιατί η οικονομία θα έχει βγει από την στενωπό και ταυτόχρονα θα υπάρχουν πολύ θετικότερες προοπτικές διότι η Ελλάδα έχει ανέβει στο επίπεδο της οικονομικής εμπιστοσύνης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει ανέβει ήδη στο επίπεδο του εισοδήματος”, απάντησε. ” Όσο άσχημα και να πάνε τα πράγματα με τον κορονοϊό, βασίμως μπορεί να πει κανείς ότι όλες οι πιθανότητες είναι προς την πλευρά του να εξελιχθούν θετικά τα πράγματα στην οικονομία”, εκτίμησε.
Για το νέο τηλεφωνικό κέντρο του e-ΕΦΚΑ
Επίσης μίλησε και για τις αλλαγές που φέρνει το νέο τηλεφωνικό κέντρο του e-ΕΦΚΑ στις εξυπηρέτηση των πολιτών ” Ο τομέας της κοινωνικής πολιτικής διαχρονικά στην Ελλάδα είναι ο πιο προβληματικός από πλευρά παραπόνων των πολιτών εννοώ. Ενώ διατίθενται χρήματα, τα χρήματα αυτά το δημόσιο τα βγάζει από την μύτη των πολιτών, με διάφορες καθυστερήσεις, προβλήματα διαχειριστικά, προβλήματα ενημέρωσης και ούτω καθ΄εξής. Γι’ αυτό επιχειρούμε στο υπουργείο να αντιμετωπίσουμε τα θέματα αυτά. Ήδη τους τελευταίους μήνες έχουμε αναβαθμίσει την συνεργασία του ΟΑΕΔ και κυρίως του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ και ήδη το τελευταίο δίμηνο έχουν εξυπηρετηθεί 44.000 συμπολίτες για υποθέσεις τους μέσω των ΚΕΠ” τόνισε με έμφαση.
” Παράλληλα προωθούμε άλλες υπηρεσίες ηλεκτρονικές που μπορείς να εξυπηρετηθείς από το σπίτι σου με ένα κουμπιούτερ ή με ένα κινητό χωρίς να χρειάζεται να πας στον ΟΑΕΔ ή στον ΕΦΚΑ, με τις υπηρεσίες, MyEFKA Live, ΜyOAED Live. Αναβαθμίζουμε τις ιστοσελίδες, κάνουμε ηλεκτρονικά ραντεβού” , πρόσθεσε.
Και προανήγγειλε ότι ο αριθμός του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου θα γνωστοποιηθεί αυτήν την Πέμπτη. ” Προχωρούμε και το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου που θα είναι σε επαγγελματική βάση δωρεάν, με δωρεάν κλήσεις θα λειτουργεί 24’ωρες το 24 ωρο από αυτήν την Πέμπτη. Το τηλεφωνικό κέντρο ξεκινά την πρώτη του φάση λειτουργίας τώρα , θα αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν μέσα στον Αύγουστο και από τα τέλη Σεπτεμβρίου θα είναι σε πλήρη λειτουργία και με διάφορες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έτσι ώστε να υπάρχει μια ουσιώδες αναβάθμιση της επαφής και της εξυπηρέτησης του πολίτη” , ανέφερε μεταξύ άλλων.


.

Exit mobile version